Rozvoj dopravy v jihovýchodní části kraje stagnuje. Na trati ze Svitav do Brna cestující přestupují v Letovicích. Potíže vadí handicapovaným. Zaostalý systém kritizují lidé denně dojíždějící vlakem do Svitav.

Změnu jízdního řádu prosazuje starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss několik let. Dosud marně. Teprve nyní nachází podporu u kraje. Nový hejtman Radko Martínek v on–line rozhovoru pro Svitavský deník uvedl, že s železničními odbory i představiteli vedení Českých drah diskutuje často: „Máme velké plány, jak rozšíříme služby železnice a zapojíme se do integrovaného dopravního systému.“ Do nového řádu neprosadil hejtman odstranění přestupu v Letovicích. Věří však, že v příštím grafikonu již pasažéry nebude trápit tento nesmyslný krok tvůrců řádu. Pro hejtmanovo úsilí hovoří také nedávná tragédie, kdy teprve čtrnáctiletý chlapec přišel na letovickém nádraží o život při střetu s vlakem.

Už před krajskými volbami se Martínek dohodl s kolegou Michalem Haškem ze sousedního kraje, že na změně dopravy zapracují. Zatím se seznamuje s podmínkami smlouvy Českých drah. „Schůzky s představiteli organizace pečující o rozvoj železniční dopravní cesty i organizace zajišťující osobní přepravu mám již domluveny. Změny budou, ale ne hned,“ vzkazuje Lukáši Veselému, který se zapojil do on–line rozhovoru, protože rozšíření zaostalého integrovaného dopravního systému ve svitavském okrese považuje Radko Martínek za prioritu.

Nový jízdní řád vychází vstříc turistům. Do Mladějova na Moravě, kde je atraktivní úzkokolejka, posílí spoje sezonní regionova. Modernizovaný motoráček se objeví na koridoru z České Třebové do Letovic. Víkendový spěšný vlak z Pardubic do Poličky zastaví nově ve Žďárci.
www.svitavsky.denik.cz/grafikon