Ke změně parkování došlo na doporučení dopravní komise. ,,Na úsecích před křižovatkami s ulicemi Jiráskova a Josefa Váchala je v současnosti dopravním značením regulováno stání vozidel podélně,“ upřesnil vedoucí odboru místního a silničního hospodářství Pavel Jiráň. 
Ten zároveň dodává, že si město slibuje zlepšení situace po dostavbě D35. Dostavbou dlouho očekávané dálnice by se totiž mohly uvolnit parkovací plochy na průtahu silnice I/35, která je v blízkosti centra. Na tuto možnost si ale občané Litomyšle ještě počkají.

ZATÍM BEZ POKUT
Řidiče upozorňují na novinku dvě svislé dopravní značky. Často je ale šoféři nerespektují a zaparkují tak, jak jsou zvyklí. ,,Lidé si musí na změnu v parkování samozřejmě zvyknout. Policisté je na tuto skutečnost upozorňují, ale zatím je nepokutují,“ řekl mluvčí města Michele Vojáček. 

Situace je tedy stejná, jako když začal platit zákaz vjezdu pro kamiony do centra města. Tehdy strážníci řidičům změnu také nejprve vysvětlovali a nerozdávali pokuty. Je ale jasné, že takto benevolentní nebudou městští policisté dlouho, a za špatně zaparkované auto bude hrozit finanční postih.

Mnozí občané jsou s novým parkováním spokojeni. ,,Na sociálních sítích měla informace o změně parkování na náměstí značnou pozitivní odezvu,“ okomentoval dosavadní reakce Michele Vojáček. 

Někteří ale upozorňují na menší počet parkovacích míst, kterých ubylo zhruba deset. Přesný počet míst pro auta na náměstí ale vyčíslit nejde, protože zde není zřízeno vodorovné dopravní značení.

BEZ VLIVU NA PARKOVNÉ
Vedení města už ale dále neplánuje snižovat počet parkovacích míst na náměstí. Na rozdíl od samotného parkování se nic nezměnilo na ceně stání a parkovné tedy letos nezdraží. Ve zpoplatněných zónách zaplatí řidiči za jednu hodinu parkování deset korun a za každou další korun třicet.

Aut na náměstí by mohlo ubýt díky vybudování parkovacích domů. Vedení města má rozpracovaných několik projektů na jejich stavbu, ale zastupitelé o nich budou teprve jednat. V návrzích je výstavba nových parkovacích míst u nemocnice nebo pod zámkem. Nejvíce by ovšem pomohla dostavba dálnice D35. Městem projede za den kolem dvaceti tisíc aut, což je nejvíce v celém okrese. V kraji jsou více zatížené už jen Pardubice.