Vláda vyčlenila 750 milionů korun na opravy silnic II. a III. třídy v jednotlivých krajích. Do Pardubického kraje bude směřovat 48 milionů. Nízké teploty a vyšší srážky během zimy si vynutily častěji užívat chemické posypové materiály pro zajištění sjízdnosti. Souběh těchto okolností způsobil vyšší počet výtluků, rozpad krytu, deformaci podloží i vznik mrazových trhlin.

Také na Orlickoústecku by řidiči stavu vozovek měli věnovat zvýšenou pozornost. Roman Vodička z ústeckého provozu Správy a údržby silnic připravil pro Deník výčet silnic posetých výtluky. „Určitě je potřeba dávat pozor na silnici I/14 v Ústí v úseku od světelné křižovatky u Rieteru po benzinku, i dál přes Dlouhou až do České Třebové. Potom je to silnice 315 z Ústí na Choceň, především v Jehnědí je silnice dost rozbitá, a také silnice ve směru z Ústí přes Skuhrov. Nakonec i silnice číslo 358 z Třebové ve směru na Litomyšl,“ uvedl Vodička.

Jak vysvětlil, největší vinu na současném stavu mají takzvané zmrazovací cykly. „Když je mráz, silnice zmrznou a my je pak rozsolíme. Jestli je to dávkou 40 nebo 20 gramů, to vliv nemá, ale počet cyklů ano, a letos v zimě jich bylo hodně,“ potvrdil Roman Vodička. Nutné opravy, často provizorní, podle něj probíhaly už v zimě, ty jarní budou zahájeny v dubnu, až se rozjedou obalovny.

Je i ve vašem okolí děravá silnice? Přispějte postřehem do diskuse na webu!

(miš, tz)