„Momentálně probíhá šetření několika variant, proč k této tragédii došlo,“ řekla našemu Deníku mluvčí pardubické policie Jana Šrajbrová. Na závěry je podle jejích slov ještě brzy.

Samotná elektrická lokomotiva z nákladní soupravy vjela na kolej moravanského nádraží v době, kdy tam stál osobní vlak, který měl pokračovat do České Třebové. Následnou srážku zaplatil životem právě strojvedoucí, jehož lokomotiva neměla na této koleji vůbec být. Přestože se zpočátku vyšetřovatelé přikláněli k verzi, že plně odpovědný za nehodu je právě tento strojvedoucí, vše bude zřejmě jinak. Lokomotiva měla totiž na tuto kolej volný vjezd.

Jen jedna z variant


Jak se to mohlo stát, to se snažili následně vysvětlit odborníci. Podle nich vše zřejmě způsobil písek. Ten totiž pomáhal v prudkém dešti brzdit osobní vlak. Tím však odizoloval celou tuto soupravu. Bezpečnostní systém pak vyhodnotil kolej jako prázdnou a pustil na ni samostatnou lokomotivu.

„Jsem si naprosto jistý, že za nehodu může písek na kolejích,“ řekl odborník na železniční dopravu Karel Baborák.

Policejní vyšetřovatelé to však tak jasně nevidí. „Může to být jedna z variant, ale v žádném případě se o ní nemůže mluvit jako o definitivní. Všechno se stále prověřuje. Většina informací, které se nyní objevují v médiích, se nezakládá na pravdě. Jsou to jen spekulace, stejně jako s tím pískem,“ uvedla policejní mluvčí Jana Šrajbrová. Podle ní momentálně probíhají výslechy.

„Žádné obvinění dosud nepadlo. Spekulovalo se dokonce o vině výpravčí, ale to není pravda. Policie dosud nikomu podezření z trestného činu nesdělila a v dohledné době to ani neudělá,“ dodala Šrajbrová.