Města chtějí využít své možnosti a tyto kolosy poslat na trasu přes Opatov. Hříšníkům bude hrozit pokuta. Litomyšlská radnice hledala způsob, jak omezit nákladní dopravu ve městě, už minulý rok. Tehdy však uspěla jen v případě integrovaných obcí. Ve městě samotném byl s dopravou největší problém v okolí zámku. Na začátku roku si například na náklaďáky stěžovali někteří obyvatelé ulice V.K.Jeřábka. Vadil jim hluk i to, jakou rychlostí se vozy pohybují. Situace by se měla již zanedlouho uklidnit. Podle litomyšlského starosty Radomila Kašpara by dopravní značky mohly provoz ve městě regulovat už na začátku letních prázdnin.
Plán na omezení nákladní dopravy mezi Litomyšlí a Českou Třebovou muselo posvětit vedení krajské policie. „Máme v ruce nové stanovisko, které říká, že dopravní značky můžeme osadit v případě, že řidiči kamionů mohou zvolit jinou vhodnou trasu," uvedl starosta Litomyšle Radomil Kašpar. Tou má být právě cesta přes Opatov. „Zároveň ale podle policie není osazení navrženého značení nezbytně nutné, proto není ve stanovisku vyjádřena jednoznačná podpora," dodala tisková mluvčí města Jana Bisová.
Podle českotřebovského starosty Jaroslava Zedníka zákazovým značkám už nic nestojí v cestě. „Dosud jsme s dopravci mohli jen jednat, aby tamtudy nejezdili. Dopravci to sice řekli svým řidičům, ale někteří to ignorují. Na trase jsem v těchto dnech jel a zase jsem tam potkal dva kamiony," těší se na změnu Zedník.
Zhoršení vztahů se společností Metrans, která v České Třebové vybudovala kontejnerové překladiště, se Jaroslav Zedník neobává. „Pan Samek je o našich krocích informovaný, sám bojoval za to, aby kamiony jezdily přes Svitavy," nebojí se reakce významného investora starosta. A ředitel Metransu Jiří Samek mu dává za pravdu. Všem dopravním společnostem zapojeným do jejich systému dal Metrans pokyn, aby dotčenou silnici II. třídy nepoužívaly.
„Naše vozidla jsou označena číslem, a tudíž i lehce zkontrolovatelná. A pokud by výjimečně tuto komunikaci řidiči použili, vyvodili bychom příslušné sankce. Nemůžeme za to, že tuto komunikaci – nejkratší z Pardubic do České Třebové a dalších míst – využívají jiní dopravci, a to včetně konkurence v kontejnerových přepravách," uvedl pro Deník Jiří Samek. O tom, zda se příslušné dopravní značky v nejbližší budoucnosti ve městech skutečně objeví, budeme naše čtenáře informovat.
Vyúčtování energií:
Co s tím, když sice máte přeplatek, ale přesto vyšší zálohy?Zákaz vjezdu! Vyhánějí kolosy
Litomyšl, Česká Třebová – Zákaz vjezdu! Nákladní vozidla a soupravy s povolenou hmotností nad 12 tun už nebudou moci mezi Českou Třebovou a Litomyšlí jezdit po silnicích vedoucích přes Němčice a také Pazuchu.
Zákaz vjezdu nákladní dopravě.
|
Foto: Deník/ Jakub Šťástka