S využitím tiskové zprávy Pardubického kraje
Krajští silničáři se dohodli se zhotovitele dálnice, firmami MI Roads a. s. a DOPRASTAV a. s. na větším důrazu na úklid silnice, do měsíce by navíc problém měl ustat díky přemístění trasy těžké techniky přímo na těleso budované dálnice.
"Mezi Janovem a Opatovcem na Svitavsku Ředitelství silnic a dálnic staví téměř 12 kilometrů dlouhý úsek dálnice D35, který se má otevřít v příštím roce. Obyvatelé Opatovce a dalších obcí v regionu v posledních týdnech zaznamenali problémy se znečistěnými silnicemi. Ty působí zvýšený pohyb těžké techniky stavební firmy, která na stavbě dálnice pracuje. I když je za úklid zodpovědná zhotovitelská firma, s monitorováním stavu vozovky pomůže Správa a údržba silnic Pardubického kraje," uvedl mluvčí hejtmanství Dominik Barták.
„Jsme si vědomi toho, že stavba dálnice zatěžuje okolní obce a provoz techniky s sebou přináší řadu problémů. Proto se zástupci samospráv, zhotovitele i krajských silničářů nedávno setkali, aby našli způsob, jak dopad stavby mírnit,“ dodal náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy Michal Kortyš. Problémy se týkají hlavně okreskové silnice III/03532, která vede z Opatovce přes Starý Valdek směrem k Litomyšli, místy jen pár desítek metrů od budované dálnice.
Mají špinavá auta, ploty i dopravní značky; třeba u Opatovce na dálnici D35 nebo na stavbě dálnice D6. Co se s tím dá dělat, jak vysoko se zadělané silnice kolem stavby řeší a kdy to vlastně skončí? Poslechněte si podcast s ředitelem ŘSD Radkem Mátlem - ZDE
Kromě zvýšené pozornosti, kterou budou řidiči věnovat umývání vozidel, má podle kraje dojít také ke změně techniky a četnosti úklidu. Za úklid silnice odpovídá zhotovitel stavby. Ostatně, ŘSD v poslední době už rozdalo stavebním firmám za špinavé silnice v okolí budovaných dálnic po celém Česku řadu pokut. Kvůli sychravému únorovému počasí však stavební firmy jen obtížně zvládají čistit okolní komunikace od nánosů bláta.
„Na úklid firma, která dálnici staví, nasadí zametací vozidlo se sběrem zeminy a čištění bude probíhat častěji. Při stavbě takového rozsahu, jako je stavba dálnice, se i přes veškerou snahu na silnici nečistota dostane. Správa a údržba silnic Pardubického kraje se bude ve zvýšené míře věnovat monitorování stavu vozovky,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák.
Úplatky fungují. Policista nalákal koně do ohrady u Semanína díky své svačině
Za dva týdny se bude jednání opakovat, aby se zjistilo, jak jsou nastavená opatření účinná.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, uvedl, že během čtyř týdnů bude technika jezdit po trase nově vybudované dálnice a problémy ustanou.
Podívejte se ve vizualizaci na celý úsek dálnice D35 z Litomyšle do Svitav:
Součástí stavby 12kilometrového úseku D35 mezi Janovem a Opatovcem je i mimoúrovňová křižovatka nedaleko Opatovce, do níž se napojí nový obchvat Svitav. V trase dálnice je vzhledem k členitosti terénu navrženo celkem sedm mostů, největším z nich je most přes silnici I/35 a Mikulečský potok o délce 439 metrů. V rámci stavby vznikne také šest protihlukových stěn o celkové délce 4,5 kilometru.
Dálnice D35 je plánována v trase Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou a po dokončení bude s celkovou délkou 210 kilometrů druhou nejdelší dálnici v ČR.