V Krasíkově podjedeme mezinárodní železniční koridor a přijedeme do Tatenic a na Strážnou. Načež si dodáme odvahy a vystoupáme strmě nahoru na Lázek. Máme tam za sebou prvních 23 kilometrů této docela namáhavé trasy. Můžeme se nyní občerstvit v chatě a vylézt na rozhlednu. Tedy pokud je právě otevřeno, objekt před časem přešel do soukromých rukou a to člověk nikdy neví. Takže nejnutnější zásoby raději sebou.
Nyní sjedeme kilometr zpátky do Strážné a na čas se svěříme odbočkou doleva do rukou pěším turistům. Přesněji řečeno jejich červené značce. Tichá lesní cesta je i na kole většinou dobře sjízdná, až na ten její závěr. Prudký sešup dolů k Hoštejnu je naštěstí poměrně krátký. Nad obcí stojí zdaleka viditelný kamenný obelisk, postavený v roce 1845 ze zbylých kvádrů při dokončení hlavního železničního tahu na Olomouc.
V Hoštejně je příjemná restaurace, kde bylo možno ještě před časem třeba i poobědvat. Byl jsem tam však zcela nedávno a světe div se, otvírá se nyní pohříchu až od 17 hodin. Takže na to raději nespoléhejme a pokračujme podél trati dále směrem na východ.
Následující úsek je pro cyklistu přímo nádherný. Před pár lety byla trať napřímená, jsou tam postavené tři nové tunely a těleso bývalé dráhy se změnilo v krásnou cyklostezku. Po ní přijedeme na zastávku Lupěnné, kde za sebou máme 37 kilometrů. Zde odbočíme vpravo, dorazíme postupně do nepříliš známých obcí Bušínov a Maletín. Na dohled je vesnička Svojanov, jakoby na nás zde zavanul duch domova, ale ten „náš" Svojanov s hradem je podstatně přitažlivější.
Projedeme Žipotínem a Grunou, kde pohrdneme státní silnicí od Mohelnice a přejedeme do důvěrně známých Linhartic. Odtud je to nazpátek do Moravské Třebové, jak známo, už jen pověstný kousek. V cíli, v Moravské Třebové, máme v nohou rovných šedesát kilometrů.
(vs)