První letošní jízdy vlaku na unikátní úzkorozchodné železnici přilákaly desítky lidí. Výlet vlakem s historickou parní lokomotivou si nenechali ujít nejen milovníci železnice, ale také rodiny s dětmi. Vagóny táhla parní lokomotiva Krauss-Linz 7485 z roku 1920, která je po zimě čerstvě opravená. „Je to krásný zážitek svézt se úzkokolejkou a projet pěknou krajinou. Jezdíme sem s dětmi každý rok 
a nikdy se to neomrzí. Vrátíme se sem ještě v srpnu na historickou bitvu," nechala se slyšet Eva Trávníčková z Brna.

Další výletní jízdy se na železnici uskuteční v sobotu 21. května. V sobotu vlak dovezl turisty do stanice Josefka a zpět. Provozovatelé Průmyslového muzea 
v Mladějově na Moravě ovšem chtějí v budoucnu vozit cestující až na Hřebeč. Jedenáct kilometrů dlouhá mladějovská průmyslová drážka o rozchodu pouhých 600 milimetrů byla vybudována na konci první světové války. Až do uzavření dolů a šamotového závodu v roce 1991 zajišťovala s původními parními lokomotivami pravidelnou dopravu vytěžených surovin z dolu na Hřebči do šamotové továrny v Mladějově.

Právě díky každodennímu nasazení parních lokomotiv se tato dráha stala evropsky významnou technickou památkou. V Mladějově se také každoročně koná velká rekonstrukce historické bitvy Blosdorf 1915 se stovkami účastníků.