Kromě oblečení a obuvi, které se budou nosit nadcházející sezonu, vystavovatelé přivezli do jihomoravské metropole i kolekce doplňků. Jedním z obchodníků, který letos mezi prodejci bižuterie a šperků vystavoval na největší ploše, je Jan Rosenkranc z Bohuňova.

„Účast na veletrhu není levná. Ale pro nás je to především prestižní záležitost. Také máme možnost prezentovat nové kolekce a navázat obchodní kontakty,“ sdělil Jan Rosenkranc. Bohuňovský velkoobchodník začínal se svou kolegyní Andreou Štrofovou původně v obchodě s oblečením. Když hledali doplňky k šatům, přišel nápad nekupovat je od překupníků. Sami je začali dovážet. „Kolegyně má všechny předpoklady. Dobrý vkus a odhad, co se líbí,“ řekl Jan Rosenkranc. Proto se směr jejich podnikání změnil. Letos přehlídka jejich sortimentu na brněnském veletrhu zabrala přes padesát metrů čtverečních. To je oproti malému stánku o patnácti čtverečních metrech v roce 2007, kdy na trh vstoupili, velký pokrok.

Cena rozhoduje

„V dnešní době je pro zákazníky rozhodující cena,“ tvrdí obchodník. Ta, kromě designu, rozhoduje jak u mladých dívek, tak u starších dam. Také materiály jsou rozličné. Ženy se tak mohou krášlit bižuterií z kovu a plastů, šperky ze dřeva, perleti nebo dokonce z kostí. Doplňků od obchodníků z Bohuňova využívá rovněž módní návrhářka Zdeňka Balajková ze Zlína, jejíž modely obléká třeba Věra Martinová nebo Iva Bittová.

Na veletrh módy se vydali další podnikatelé ze svitavského okresu. Jako v minulých letech zde nechyběl výrobce textilu ze Sebranic u Litomyšle, nebo obchodníci z Moravské Třebové, Starého Města u Moravské Třebové či Poličky.

Na veletrhu se celkem představilo více než pět set značek z dvaceti zemí. Letos dostala velký prostor i těhotenská a dětská móda, nadměrná móda a biomóda.