VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velorex je nesmrtelný stroj

Svitavy – Velorex je nesmrtelný, byl a bude.

30.5.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Josef Němec

Přinášel majiteli nekonečné rozptýlení při údržbě, uspokojení z pohodlné jízdy a obdiv okolí. Jeho kouzlo však přinášely především zážitky z cestování. Například v autokempech se mi osvědčila metoda určování stop. Stačila lopata písku. Významně jsem posunul protiprašné brýle, nastartoval alespoň jeden z válců a přejel testovací plochu. Zjištění, že trojstopá vozidla v ceníku nejsou, dávalo dokonalý prostor ke smlouvání. Naopak v zimě se na vyjetých cestách výhoda nenávratně ztratila. Vsadit nemělo význam, sázka počítá s jistou pravděpodobností. Určit, kterou stopu si vybere zadní kolo, nemělo pravděpodobnost žádnou a mořskou nemocí by trpěl protřelý kapitán ropného tankeru a možná i velryba.

Západní turisté obdivující Prahu cíl zásadně změnili, když je Velorex předjel. Od prvního úžasu, že něco takového vůbec může jezdit, až po uznalé pohledy k řidiči, ochotného usednout za volant. Po bližším seznámení však byli šokováni technickým náskokem rozvíjejícího se socialismu. Klimatizace srolováním nebo odepnutím karoserie, uhašení cigarety ubroušením za jízdy o vozovku, mobilní sedadla do stanu místo nafukovacího lehátka, tachometr do 140 km za hodinu a především nedostižné čtyři rychlosti dozadu. Nutně museli dojít k přesvědčení, že náš mírový raketový program mířil za hranice mléčné dráhy a odjížděli do západních domovů s jistotou, že rozpoutáním světového konfliktu by rozhodli o svém osudu.

Není divu, že Velorex přispěl ke světovému míru víc, než spřátelená Střední skupina sovětských vojsk. Už jen rychlost mobilizace by imperialistům vypustila naftu z tanků. Jako členové Národní gardy měli majitelé svoje bojová vozidla neustále pod plachtou u domu. Zbývalo jen vyzkoumat upnutí lehkého kulometu. Výstup z převráceného vozidla byl už vyřešen. Odpovídal opuštění tanku. Pancéřování sice nedosahovalo nejvyšší kvality, ale posádka jej snadno opravila po každém průstřelu šicí soupravou. Hlavní devízou však byla spolehlivost, dokonalá kouřová clona, nízká silueta, průchodnost terénem a především bojový vzhled.

Snaha obnovit výrobu je však špatná zpráva pro světový mír. Začíná tím nové kolo zbrojení. Pokud však Velorex bude upraven i pro vzdušný prostor, zbrojní průmysl dá zapomenout na krizi. Ještě nikdo nevymyslel radar, kterým by se dal zjistit. Zbývá jen vymyslet bojový název. Plachťák, Hadrák, Prchající stan, Splašené trubky, Plátěný tatraplán, Montgomerák, Hadrolet, Hadrogéro či Baťoh na mrzáky zrovna hrůzu nenahání.

Jaromír Šiša

30.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 22 000 Kč Skladníci, obsluha manipulačních vozíků Řidič, skladník. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 31000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: POŽADAVKY: řidičský průkaz sk. B, praxe v oblasti řízení vozidla výhodou, fyzická zdatnost, komunikativnost, flexibilita, NABÍZÍME: hlavní pracovní poměr, progresivní systém školení, moderní a příjemné prostřední v blízkosti aut. nádraží, příjemný kolektiv a zázemí, obědy dotované firmou, tři dny dovolené navíc sick-day , KONTAKT: telefonicky ( 8-16h), e-mailem. Pracoviště: Prospánek se - svitavy, Dimitrovova, č.p. 603, 568 02 Svitavy 2. Informace: Sabrina Karpíšková, +420 461 544 202. Management - Management Ředitel 35 000 Kč Řídící pracovníci ve zpracovatelském průmyslu Projektový manažer. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: NÁPLŇ PRÁCE: podpora při zpracování poptávek zákazníka, podpora obchodního úseku při zpracování nabídek a poptávek, plánování projektu, vedení nových projektů do sériové fáze, vyhodnocování rizik projektu a projektového týmu, metodické vedení projektového týmu, jednání se zákazníky a dodavateli atd., POŽADAVKY: SŠ/VŠ vzdělání technického směru (nejlépe strojírenství nebo plasty), komunikativní znalost AJ nebo NJ, orientace v technické dokumentaci, praxe v oboru a řízení projektů min. 3 roky, velmi dobré organizační schopnosti, flexibilita, zodpovědnost, řidičské oprávnění sk."B", dobrá uživatelská znalost MS OFFICE, MS Project a základní znalost CAD systémů výhodou, základní znalost principu zpracování plastů a koncepce vstřikovacích forem výhodou, ochota cestovat do zahraničí atd., NABÍZÍME: stabilní zázemí české společnosti v oboru automotive, mzdu dle prokazatelných zkušeností a dovedností, management zajímavých mezinárodních projektů pro automobilový průmysl včetně vývoje produktu (plastové díly pro exteriér/interiér vozidel), pružnou pracovní dobu, interní a externí školení, možnost kariérního růstu, 5 týdnů dovolené, příspěvek na závodní stravování, kafetérii, odměny při životních i pracovních jubileích atd., KONTAKT: telefonicky, e-mailem. Pracoviště: Atek s.r.o., Svitavská, č.p. 1599, 571 01 Moravská Třebová 1. Informace: Jitka Kocianová, +420 702 186 405. Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Vrátný 13 000 Kč Vrátní Vrátný/á OZP. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 13000 kč, mzda max. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: NÁPLŇ PRÁCE: evidence návštěv a vjíždějících vozidel, na nočních směnách obchůzky 1x za 2 hodiny, POŽADAVKY: čistý trestní rejstřík, certifikát strážného výhodou,, NABÍZÍME: pracovní místo vyhrazeno zaměstnavatelem pro osoby se zdravotním postižením dle § 80, zákona č. 435/2004 Sb., pracovní smlouvu na dobu určitou s možností prodloužení, pracovní dobu rozvrženou do 12 hod. směn - denní i noční směny (6 - 18 hod., 18 - 6 hod.), KONTAKT: telefonicky (PO - PÁ 7:30 až 16:00), uchazeč o zaměstnání kontaktuje zaměstnavatele nejdříve telefonicky a domluví si schůzku = nechodit osobně na adresu místa výkonu práce. Pracoviště: Bartoň a partner s.r.o. - svitavy (průmyslová), Průmyslová, č.p. 2179, 568 02 Svitavy 2. Informace: Martin Dudák, +420 735 171 157. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 27 000 Kč Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel Řidič, skladník. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 27000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: NÁPLŇ PRÁCE: rozvoz zboží k zákazníkům, příjem a výdej zboží, POŽADAVKY: ŘP sk. C, E, karta řidiče nákladního vozidla pro digitální tachografy, oprávnění pro manipulaci s hydraulickou rukou výhodou - není podmínkou, NABÍZÍME: stravenky, 2x sick days, KONTAKT: telefonicky, e-mailem. Pracoviště: Coleman s.i., a.s. - svitavy, Olomoucká, č.p. 1759, 568 02 Svitavy 2. Informace: Martin Prokop, +420 725 675 627.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

BK Opava – Svitavy.

Tury potopily ztráty, rival z Opavy to tvrdě potrestal

Jsi lepší než Ronaldo? Porovnej se s hvězdami.

Jste lepší než Ronaldo? Porovnejte se! Zapojte svůj klub do projektu Deníku

Deváťáci hledají školu snů. Pomohla jim burza?

Svitavy - Zdravotní sestra, kuchař, grafika, učitelka… Nabídka středních škol je pestrá. S výběrem pomáhá žákům burza. Jedna se uskutečnila ve čtvrtek ve fabrice ve Svitavách.

OBRAZEM: Pastviny na suchu

Pardubický kraj, Pastviny /FOTO/ - Populární přehrada Pastviny je vlivem dlouhotrvajícího sucha téměř bez vody. Na východě Čech není jediná, podobně je na tom třeba Pařížov na Chrudimce.

Slovan bral tři body, Litomyšl rozhodla v prodloužení

Pardubický kraj /KRAJSKÝ HOKEJ/ – Středeční program krajské hokejové ligy měl jednoznačný tahák v podobě střetu o průběžné vedení v tabulce. Doposud neporažená Chrudim zavítala na led stále se lepšících českotřebovských Kohoutů.

Škoda. Tenhle Nymburk k poražení byl

Svitavy /KOOPERATIVA NBL/ – Na půdě mnohonásobných českých šampiónů odvedli Dekstone Tuři dobrou práci. Prohrát osmibodovým rozdílem není žádná ostuda, přesto lze současně říci, že promarnili obrovskou příležitost na vítězství.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT