Lidé si stěžují na nepořádek okolo supermarketu na autobusovém nádraží. Na problém poukázali na zasedání také zastupitelé. Po parkovišti létají kusy papírů a krabic. Radní jednají s vedením obchodního řetězce Billa, ale zatím bezvýsledně. Nepořádek uklízejí pracovníci technických služeb za peníze z městské kasy.
Kdo ráno chodí přes nádraží, jistě si všiml rozházených papírů. „Nádraží je sice nové, ale ten nepořádek mu na kráse nepřidá,“ říká Eva Malá. Problémy nenechaly chladnými ani zastupitele. „Povalují se tam letáky a hromady papíru. Létá to po celém nádraží. O vnějšek se vedení prodejny nestará. Technické služby musí po nich uklízet. Ať to dělají, ale ne zadarmo jako nyní,“ stěžoval si na zastupitelstvu Vítězslav Hanzl.
Vedení obchodního řetězce Billa se však brání. „Lisovaný papír u prodejny skladujeme, ale také ho pravidelně odvážíme. Zaměstnanci filiálky navíc prostor před prodejnou uklízejí. Jednou týdně provádí rovněž větší čtyřhodinový úklid,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Billa Beata Bartošová. Kromě toho vedení společnosti zadala poptávku na externí úklidovou firmu, která dohlédne na čistotu prostranství před supermarketem několikrát týdně.
Technické služby jezdí nyní na nádraží dvakrát týdně. Navíc sem umístily osm nových košů. „Jednáme s vedením společnosti Billa, aby si svůj odpad náležitě zajistila. Donekonečna tam uklízet nemůžeme. Dokonce jsme už také uvažovali o udělení pokuty,“ sdělil starosta Litomyšle Michal Kortyš. Nevylučuje ani možnost, pokud budou potíže trvat, že zahájí se společností správní řízení. Beata Bartošová ale dodává, že uvažují v současnosti o jiném uskladnění papíru, aby nedocházelo k problémům. V těchto dnech končí stavební úpravy prodejny a před obchodem by měl konečně nastat pořádek.