V Hřebečském tunelu zasahovali profesionální hasiči, policie a záchranáři u simulované dopravní nehody.

"Během jízdy dodávky po silnici I/35 ve směru od Moravské Třebové na Svitavy došlo v tunelu Hřebeč k technické závadě a současně požáru vozidla. Dodávka byla plně naložena dřevěnými paletami. Řidič u sebe ani ve voze neměl hasící přístroj a nebyl tak schopen vznikající požár uhasit vlastními silami. Požár se začal rychle šířit na nákladovou část vozidla a hustý kouř postupně zahalil celý tunel. Projíždějící řidiči nedávali pozor a došlo k nehodě dvou osobních vozidel, a to zhruba ve vzdálenosti 100 metrů od požáru dodávky," popsala námět cvičení mluvčí hasičů Vendula Horáková.

Simulovaná vážná nehoda v tunelu Hřebeč prověřila záchranáře i profesionální hasiče.
Hřebečský tunel byl dnes na dva týdny kvůli sanaci svahu obousměrně uzavřen

Hasiče kromě požáru zaměstnalo i vyproštění dvou osob. Zásah v tunelu je pro hasiče i záchranáře vždy velmi náročný. "Zásadní riziko představuje požár. Ve velkém nebezpečí se ocitají i další lidé, kteří ani nejsou účastníky nehody. Požáry v tunelu jsou specifické a zároveň velmi nebezpečné svým rozvojem kouře a rychlým poklesem tzv. neutrální roviny. To znamená, že kouř velmi rychle zaplní velkou část tunelu od požáru směrem ven," vysvětlila Horáková.

Tunel Hřebeč je vybaven nouzovým osvětlením, vyhrazeným místem s hasicím přístrojem, SOS hláskami s tlačítkovými hlásiči požáru, bezpečnostními tabulkami, EPS, požárním suchovodem. V tunelu je také instalovaný kamerový systém s trvalým přenosem na dohledové centrum v Ostravě a do provozního technického objektu. "Tunel však není vybaven ventilátory a není tak možné řídit směr úniku zplodin," podotkla mluvčí hasičů.

Cílem taktického cvičení bylo natrénovat součinnost složek IZS při společném zásahu, vyzkoušet spolupráci s dohledovým centrem tunelu, prověřit informační toky a vyrozumění jednotlivých složek IZS nebo také ověřit funkčnost zpracovaného Poplachového plánu IZS Pardubického kraje.