Nádraží v areálu Návštěvníci se mohou těšit na nové vagony „Minulý rok jezdily v soupravě celkem čtyři. Během roku jsme sestrojili dva vozy a z muzea průmyslových železnic v Brně jsme si půjčili další dva,“ prozradil předseda Mladějovské průmyslové dráhy Miloš Kopřiva.

Při významných událostech nebo soukromých jízdách návštěvníci uvidí také občerstvovací vůz, který se zatím technikům nepodařilo zcela upravit. Vlaková souprava osmi vagonů pojme sto dvacet pasažérů. Ti po vrstevnici kopců projíždí otevřenými vagony krajinou. Technici zrenovovali také tři naftové lokomotivy a provedli na nich všechny potřebné zkoušky. Turisté mohou zavítat do historického muzea, kde uvidí unikátní repliky parních strojů, vrtačky a zařízení na údržbu celého dolu. Mezi rarity areálu patří jednoznačně parní elektrárna.

Rozhledna bude Výraznou změnou k lepšímu je nové odjezdové nádraží v areálu a téměř kilometr nových kolejí na trase z Mladějova do Nové Vsi.Vprůběhu května se trať i nádraží dočkají štěrkování a podbití pražců. Předchozí technický stav železniční tratě podle odborníků neumožňoval plné využití celé trasy. Finanční dotace od Pardubického kraje, které průmyslová dráha dostala, využili majitelé na lepší zabezpečení celého areálu.

Průmyslové muzeum je otevřené i pro cykloturisty. Ti využijí bezplatné přepravy jízdních kol až do Nové Vsi. V plánech do budoucnosti je zahrnuta obnova rozhledny nad Mladějovem, která se stane součástí vyhlídkové trasy pro turisty. Mladějovská úzkorozchodná železnice byla vybudována v letech 1917 a 1924 pro přepravu lupku a uhlí z místních dolů. Jako hlavní zdroj pohonu pro všechny stroje v průmyslovém areálu byla pára. Dráha sloužila až do roku 1991.