Hřebečský tunel už je od čtvrteční čtrnácté hodiny zase plně průjezdný. Zůstal však zavřený o měsíc déle, než Ředitelství silnic a dálnic avizovalo. Řidiči si stěžovali na protahování uzavírky. Včera se u tunelu sešli zástupci policie, hasičů, silničářů i dodavatelské firmy. Provedli všechny potřebné zkoušky. Vše vyšlo na výbornou a odpoledne se do tunelu vrátila doprava.

Za prodloužením uzavírky stojí podle Jiřího Hostaši z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic vadná baterie v záložním zdroji technologie. „Za opožděné otevření tunelu může výrobní porucha baterie. Při zkoušce minulý týden celý systém vyhořel,“ vysvětluje příčiny uzavírky Jiří Hostaša z Ředitelství silnic a dálnic.

Hřebečský tunel vybavila specializovaná firma novou technologií. Přibyly nové prvky, které zvýší plynulost provozu a zlepší protipožární ochranu. Jednou z novinek jsou kamery. „Výstupy z videodohledu v tunelu budou monitorovat policisté ve Svitavách, silničáři a pracovníci řídicího centra v Ostravě. Hřebeč je propojená s tunelem v Klinkovicích, kde zajistí dohled na oběma stavbami,“ přibližuje nové zařízení David Švec, vedoucí dopravního inspektorátu svitavské policie. Video využijí při nehodě záchranáři. „Pokud dojde v tunelu ke komplikacím, situaci zkontroluje operační důstojník a můžeme tunel na dálku uzavřít a dopravu poslat na objízdnou trasu,“ dodává David Švec.

Hřebečský tunel se pro auta zavřel šestého října. Původní termín otevření 10. listopadu se nakonec protáhl téměř o měsíc. Tunelem projely první vozy na podzim roku 1997. Od té doby byl několikrát zavřený. Další uzavírka ho čeká na jaře příštího roku, kdy nová technika projde kolaudací.