Jednou z nejnovějších rozhleden v Pardubickém kraji je dřevěná věžička s milým jménem Jahůdka. Byla postavena v minulém roce a nachází se nedaleko Luže. Zajímavým a velice záslužným faktem je to, že se jedná o stavbu soukromého charakteru. A vede na ní dokonce i pozemní lanovka!

Dojedete-li do Luže, dáte se po silnici směrem na Chrast u Chrudimi. Minete odbočku doprava do Radimi, vyjedete kratší serpentinou a nahoře už vlevo od silnice rozhlednu uvidíte. Lze tam dojít po okraji lesíka, nebo cestou středem pole, která je majitelem pozemku zřejmě tolerována. Z náměstí v Luži jsou to asi dva kilometry. Druhou možností je odbočit ještě v Luži vlevo na mostek přes Anenský potok do místní části Bělá. Odtud, ačkoliv je to k nevíře, skutečně vede k rozhledně krátká lanovka, která je samozřejmě soukromá. Nelze tudíž zaručit, že se budete moci nahoru svézt. Ale jde to i po svých, výstup je sice strmý, avšak poměrně krátký. Vstup na rozhlednu je zcela volný. Samotná rozhledna je zelené barvy s červenou „čepičkou“ nahoře, nad níž vlaje vlaječka. Stojí na kótě 345 metrů, výška vyhlídky je dvanáct metrů nad zemí. Má tři plošiny, na něž vedou docela pohodlné žebříky, kterých je celkem devětatřicet. Nahoře zjistíte, že výhled je až překvapivě dobrý. Městskou památkovou zónu Luže s poutním kostelem Panny Marie pomocné na Chlumku máte jako na dlani. O něco dále se pak nachází známý hrad Košumberk a dohlédnete až směrem k naší oblasti rytíře Toulovce. Severovýchodně můžete spatřit i hradbu Orlických hor.

Do Luže se lze dostat zcela bez problémů. Autem či na kole je to nejblíže přes Nové Hrady či Proseč. Stavitelé a majitelé této zajímavé soukromé vyhlídkové věže tak dovedli lidové úsloví, že muž má postavit dům, zasadit strom a zplodit syna, k dokonalosti. Svým záslužným činem dodali ještě „a vystavět rozhlednu“.