V únoru 1939 prošel technicko-policejními zkouškami na trati mezi Prahou a Kolínem. Den před obsazením Československa fašistickými vojsky, 14. března 1939, jej Československé dráhy oficiálně představily při prezentační jízdě z Prahy do Pardubic. O den později ale začala okupace a vlak se kvůli nedostatku nafty nepoužíval. Od roku 1948 do roku 1953 jezdil v běžném provozu, ale pak byl pro poruchu odstavený a v Šumperku sloužil jako čalounická dílna. Vlak ale v Nymburku před lety zrenovovali a mohl se vrátit v roce 2016 zpět na trať.

Motorák je z poloviny natřený stříbrnou metalízou a je světovým unikátem. K vidění v provozu je pouze při zvláštních příležitostech. V sobotu se jím mohli lidé svézt na trati mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí. Na východ Čech totiž tento speciální vlak dorazil díky akci Sodomkovo Mýto. Na nádraží v Litomyšli na Stříbrný šíp čekaly desítky lidí, převážně železniční nadšenci a fotografové.