Na stížnosti obyvatel, kterým vadí hluk i projíždějící několikatunové stroje sice vedení města zareagovalo, ale zákaz vjezdu pro nákladní dopravu se v této části města stále nepodařilo zařídit.

Představitelé Litomyšle totiž chtějí, aby náklaďáky jezdily jinou trasou – přes Opatov. Tento požadavek však Ředitelství silnic 
a dálnic nepovažuje za vhodný. Vše teď musí rozhodnout Pardubický kraj.
K omezení provozu přitom podle původních odhadů mělo dojít už v následujících dnech. „V červenci to patrně nebude. Ředitelství silnic a dálnic prohlásilo, pro mě docela překvapivě, že nechce, aby kamiony jezdily přes Opatov, což si myslím, že je špatně, protože silnice první třídy je 
k tomu postavena," prohlásil litomyšlský starosta Radomil Kašpar (KDU-ČSL).

Vedení ŘSD Pardubice však tvrdí, že přivést další kamiony na silnici I/43 
u Opatova není řešením. „Silnice první třídy je přetížená a nepovažujeme za vhodné tam přivádět další zátěž," reagoval na výrok Radomila Kašpara vedoucí provozního úseku ŘSD Pardubice Jiří Hostaša.

Nárůst dopravy kolem Opatova potvrdil i starosta obce Petr Kovář. „Provoz tu je a zvyšuje se," řekl. O tom, zda šoféři náklaďáků budou muset jezdit jinudy, rozhodne v následujících týdnech krajský úřad.

Podle Dominika Bartáka, tiskového mluvčího Pardubického kraje, by správní řízení mělo být zahájeno na začátku července, termín rozhodnutí však nechtěl předjímat. Starosta Radomil Kašpar na omezení nákladní dopravy ve městě dál trvá. „Nechceme v těch lokalitách dopravu, protože je tam velká zátěž," sdělil. 
K celé situaci se v minulosti vyjádřili i policisté. Podle jejich stanoviska lze značky se zákazem vjezdu nákladním vozidlům umístit
v případě, že řidiči budou mít možnost jet jinou vhodnou trasou.

„Zároveň ale podle policie není osazení navrženého značení nezbytně nutné, proto není ve stanovisku vyjádřena jednoznačná podpora," uvedla v květnu 
k dokumentu PČR litomyšlská tisková mluvčí Jana Bisová. O problémech s nákladní dopravou v regionu budeme čtenáře i nadále informovat.