„Naším cílem je, aby se lidé v nemocnici cítili bezpečně. Odbouráme bariéry mezi nemocnými a zdravotníky,“ vysvětluje ředitel Pavel Havíř důvod, proč se vedení nemocnice rozhodlo funkci zavést. „Považuji nemocniční službu za vstřícný krok k pacientům,“ říká Martin Sekanina ze Svitav. Dnes jmenoval ombudsmankou manažerku kvality Evu Havlíkovou. Ta pomůže pacientům s problémy a získáváním informací. Zprostředkuje potřebnou komunikaci, zjistí pravý stav věci a může zjednat nápravu. Podněty k šetření mohou lidé Evě Havlíkové podávat písemně, ale i ústně.

„Pokud bych byla nespokojená, tak to budu řešit,“ říká seniorka Vlasta Fuksová ze Svitav. Jiný názor má Pavlína Kučerová. „Ombudsman je zaměstnanec nemocnice a nevím, jestli zůstane nestranný,“ míní Pavlína Kučerová ze Svitav.

V litomyšlské nemocnici mají podle mluvčího Adriána Nemšovského pět let osvědčený systém, který vyhovuje zdravotníkům a klientům. Změny nechystají. (pop)