„Objízdná trasa pro nákladní vozidla povede obousměrně přes Hradec nad Svitavou. Osobní auta pojedou přes Hradec nad Svitavou a Vendolí a dále po silnici I/34 do Svitav,“ informovala mluvčí Svitav Kateřina Kotasová.

Řidiči, kteří v období od 15. července do konce listopadu pojedou osobním autem například do Březové nad Svitavou a dál na Brno, musí ze Svitav vyrazit směrem na Poličku. Za Svitavami odbočí na Vendolí, kde projedou do Hradce nad Svitavou a u Zavadilky se napojí na silnici I/43.

Dopravní omezení přinese zdržení na cestě zhruba pět až deset minut.

Stavba obchvatu Svitav začíná. Jde o důležitou stavbu pro Svitavy i pro celý Pardubický kraj.
Svitavy se dočkaly. Stavba obchvatu po padesáti letech konečně začíná

Výstavba obchvatu Svitav začala letos na jaře. Odhadovaná cena 9,4 kilometru dlouhého úseku je zhruba 786 milionů korun, což je 63 procent původního odhadu. Hotovo má být v roce 2024.

Silnice I/43, na které obchvat vzniká, je hlavní spojnicí východních Čech s Jihomoravským krajem. Podle posledních dat ze sčítání dopravy z roku 2016 projede městem kolem čtrnácti tisíc aut denně. 

Projeďte se už nyní, v předstihu, po budoucím obchvatu ve videovizualizaci:

Zdroj: Youtube

Trasa obchvatu je už řadu let známá, začíná před železničním podjezdem u Hradce nad Svitavou, mimo zástavbu více či méně kopíruje trať a plánovaným pětiramenným kruhovým objezdem se za Lačnovem napojuje na „pětatřicítku“ a obchvat Opatova.Trasa obchvatu je už řadu let známá, začíná před železničním podjezdem u Hradce nad Svitavou, mimo zástavbu více či méně kopíruje trať a plánovaným pětiramenným kruhovým objezdem se za Lačnovem napojuje na „pětatřicítku“ a obchvat Opatova.Zdroj: Archiv