A stejně jako se auto nerozjede bez benzínu, tak člověk bez zdravé snídaně je přes den „poloviční“.

Ranní káva a ještě k tomu s mlékem? Ani náhodou, je pro tělo nejhorší! „První, co byste měli udělat, je dát si sklenici vlažné vody. Poté doporučuji šálek teplého zeleného čaje, který funguje na bázi termoregulace a rozběhne metabolizmus tuků,“ radí hradecká odbornice Radka Setrmajerová a přidává zajímavý recept, který není příliš často k vidění: „Koncetrát z aloe vera léčí sliznice a bolavý žaludek. Pije se, je sladký a příjemný, reguluje se díky němu i cukr v krvi, takže jej mohou konzumovat také cukrovkáři.“

Snídaně, nejdůležitější jídlo dne, by měla být zdravá a vyvážená. Těm, kdo o ni nejeví zájem, hraje do karet, že tělo dokáže přežívat na dluh. Jenže poté si nedostatek vybere na zdraví. „První daní jsou kila navíc. Nejhůře jsou na tom lidé, kteří nesnídají. V práci nemají energii,“ říká Setrmajerová a nabízí přijatelné varianty prvního denního jídla: „Za nejlepší považuji nízkokalorické koktejly, naprosto plnohodnotná snídaně bohatá na protein. Příprava je jednoduchá a děti je milují. Další varianta je v jogurtech, které neobsahují zhušťovadla. Tedy bílý jogurt, ten si osladíme čerstvým ovocem. Výborný je také slaný i sladký tvaroh. Pečivo nedoporučuji, bílé pečivo je pouze tuk, to vám absolutně nic nedá. Tmavé je co do kalorií stejné, je v něm alespoň vláknina navazující pocit sytosti. Stejně tak se nehodí sladké snídaně, koláče a koblihy nemají na stole co dělat!“

Pro aktivní jedince, kteří ráno před snídaní týrají tělo desetiminutovkou cvičení, přidává Radka Setrmajerová jedno malé ale: „Nikomu to nezakazuji, ale v první řadě je nutné tělo po noci ošetřit. Když začnete hned po probuzení cvičit, tak z něj vybijete tu trošku energie, kterou v sobě má. Dobré je protáhnout ztuhlé svaly, ale ne hned posilovat.“ Jan Pokorný