Děti z březovské základní školy získávaly zkušenosti novinářů přímo v terénu. „Myslím si, že je mediální výchova pro děti přínosná. Je potřeba, aby si uvědomily, jaký je rozdíl ve zprávách, co je a co není pravda,“ vysvětlila třídní učitelka osmé třídy Hana Ettlová.

Reportáže žáků

Osmáci se svého úkolu zhostili velice dobře. Na den „D“ se připravovali téměř celý měsíc. Natočili několik reportáží a nebáli se sáhnout do aktuálních témat. Nenechali stranou řádění sexuálního devianta, vykrádání bytů nebo závadné jídlo ve školní jídelně. „Máme také reportáž z Kosova a objev neznámého zvířete v rekreačním středisku,“ podotkl osmák Ondra. Jeho spolužáci potvrdili, že práce novinářů byla zajímavá. „Bavilo mne mluvit s lidmi,“ svěřila se Anička, která se v pozici redaktorky cítila jako ryba ve vodě.

„Děti ze sedmé třídy se vydaly za obyvateli města s anketou na téma Březová – město vody,“ řekla učitelka Jana Illová. Tématem jejich otázek byla voda, ať už kvalita, úprava nebo cena. „Pokládali jsme lidem na ulicích otázky. Většinou nám odpověděli,“ řekla Andrea. Děti se shodly, že někteří lidé odpovědět nechtěli nebo se bránili fotografování. Ale to k běžné práci novinářů také patří.

Nezaháleli ani žáci z devítky. S vervou se pustili do rozhlasového zpravodajství. „Deváťáci byli na radnici, kde hlásili zprávy prostřednictvím rozhlasu. Měli připravenou relaci, kterou vyslechli všichni obyvatelé města,“ sdělila ředitelka školy Bohuslava Zelená. Krátce před polednem tak zazněly Březovou aktuality ze školy. Kromě doprovodné hudby přidali školáci také několik vtipných vstupů.

Děti v ulicích oslovovaly kolemjdoucí, zvonily u dveří bytů. Nebály se získat novou zkušenost. Pracovaly také s technikou. S její pomocí získávaly cenné obrazové a zvukové záznamy. „Děti měly všechno perfektně připravené. Dávaly si pozor na držení těla, vynechaly zbytečná gesta. Kdybychom mohli v této práci pokračovat každý rok, bylo by to pro ně dobrou zkušeností,“ dodala Hana Ettlová.