/ZEDITOVANÁ TISKOVÁ ZPRÁVA PARDUBICKÉHO KRAJE/
V první polovině prosince se podařilo zprovoznit další opravený úsek komunikace II/366, tentokrát se jedná o část procházející obcemi Sklené a Pohledy ve směru od křižovatky se silnicí I/43 u Hradce nad Svitavou. Náklady investice podpořené z evropských fondů přesáhly 160 milionů korun.
Vše o opravě této silnice včetně další dokumentace najdete ZDE
Silničáři se věnovali této komunikaci již v minulých letech, kdy modernizovali úsek mezi Pohledy, Křenovem a Zadním Arnoštovem. Letos na jaře pokračovali z Pohledů směrem ke křižovatce se silnicí I/43.
„Takže jsme se vydali na druhou stranu, abychom opravili poslední zbývající úsek a napojení na silnici I. třídy. Dělníci pracovali na výměně podloží, sanaci krajů vozovky, odvodnění komunikace, sjednocení šířky vozovky, opravách krajnic, rekonstrukci autobusových zastávek a dalších nutných úpravách. Díky naší investici tam došlo ke zvýšení bezpečnosti a zajištění životnosti silnice na minimálně 25 let. Od pátku 8. prosince po ní řidiči mohou jezdit a já jsem rád, že se nám podařilo tuto téměř sedm kilometrů dlouhou část dokončit podle plánu. Náklady jsou ve výši 167 milionů korun s daní,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Psali jsme již:
S financováním pomůže Pardubickému kraji, stejně jako v dalších významných dopravních investicích, Integrovaný regionální operační program. „Zpravidla býváme úspěšní při žádostech o finanční podporu a v České republice se řadíme v tomto směru mezi dokonce ty nejúspěšnější regiony. To potvrzuje i tento případ, evropské zdroje by měly pokrýt zhruba 90 milionů korun,“ sdělil radní pro regionální rozvoj a evropské fondy Ladislav Valtr.
Tato etapa opravy komunikace II/366 není první. „V minulém roce jsme dokončili část mezi Pohledy a Křenovem. V projektu byl obsažený i samotný průtah obcí Pohledy a celkové náklady přesáhly 160 milionů korun s daní. Je tedy vidět, že v tomto regionu poměrně výrazně investujeme do oprav silniční infrastruktury. I v tomto případě se jednalo o necelých sedm kilometrů silnice, modernizovali jsme povrchy, došlo k sanaci vozovky, úpravě odvodnění, rozšíření vozovky a také bylo nutné vybudovat dvě opěrné zdí o délce 130 metrů,“ připomíná již dokončený projekt hejtman Martin Netolický.