Poslední vesnice u hranic Pardubického kraje s Olomouckým čeká na opravu silnice třetí třídy zatím marně. Správa silnic letos upřednostnila dvojku. Silnici z Vranové Lhoty do Veselí uzavřeli do konce listopadu.

Občané by však uvítali, opravu úseku z obce do Kozova směrem na hrad Bouzov. „Není to silnice, ale tankodrom. Silničáři zde umísťují jen značky upozorňující na hrboly nebo na sníženou rychlost,“ stěžuje si na vozovku, po níž se jezdí i v případě nehody na pětatřicítce u Mohelnice, muž ze sousedního Kozova.

A jen tak brzy se nic nezmění. Přestože ve Vranové Lhotě působí významný zaměstnavatel regionu, armaturka, silnice do vsi zůstává stále v žalostném stavu.

Vozovku III/37332 zatím silničáři nezařadili do plánu rekonstrukcí. Chybí jim dostatek financí. Správě a údržbě silnic (SÚS) Pardubického kraje se podařilo letos získat 38 milionů korun. Přednost dostala silnice II/644 z Vranové Lhoty na hranici kraje. Za obnovu komunikace je starostka Marie Vychodilová ráda, i když ví, že po dvojce se méně jezdí. Ředitel SÚS Miroslav Němec slíbil, že na silnici včetně průtahu Vranovou Lhotou nezapomínají. „Opravíme ji v rámci finančních a technických možností,“ odkazuje ředitel na služby cestmistrovství v Moravské Třebové. Stěžovatel z Kozova se ale obává, že zadělají díry jen před cyklistickou Velkou cenou Jevíčka. Kdo tuto rovinku nezná, se rozjede a většinou skončí s píchnutým kolem.

Dluh silniční sítě silnic II. a III. třídy, které kraje převzaly v roce 2001 od státu, přesahuje 15 miliard korun. Dosud silničáři zmodernizovali 300 kilometrů a přes 60 mostů, přesto na opravu čeká 2900 kilometrů. Obnova silnice II/644 z Vranové Lhoty do Veselí potrvá dva a půl měsíce.