Ve středu na Blanensku napadl sníh. Jak silničáři situaci zvládli?
Bezproblémově. V terénu jezdila veškerá technika. O kalamitní stav ale nešlo, silnice byly sjízdné a problémy, které jsme zaznamenali, vznikly nepřipraveností některých řidičů. Ti třeba mívají často přetížené kamiony. Přesto jsou šoféři nyní disciplinovanější než před pěti lety. Tehdy jich hodně jezdilo ve sněhu na letních nebo sjetých gumách.

Které silnice mají přednost před ostatními?
Jednoznačně silnice I. třídy. Na Blanensku jde o státní I/43 a tu, která vede od Sebranic do Kunštátu a dál do Hodonína. Tyto cesty udržujeme tak dlouho, dokud tam problém neodstraníme. Pak pokračujeme dál. Zásah musíme provést do tří hodin, na silnicích třetí třídy musíme zapracovat do devíti hodin. Jedeme podle časového harmonogramu.

I když je kalamita?
V tom případě jednáme operativně. Blanensko, Boskovicko či Tasovicko mají vlastní dispečery. Ti svou oblast projíždí a pokud je situace špatná, pošlou tam sypač. Vždy ale přesně víme, kdy kalamita udeří. A to díky internetovým zprávám z brněnského letiště.

Mohou mít v terénu problém i sami silničáři?
Ano, jednou jsme se se sypačem zabořili do sněhu.

Které silnice bývají pro šoféry v zimě nejkritičtější?
Rozhodně silnice třetí třídy na Olešnicku. Loni tam napadlo hodně sněhu, třímetrové závěje zdolávaly buldozery a frézy.

Které cesty neošetřujete?
Okolí kojálu udržujeme jen pluhováním, nesypeme třeba silnice u Kuniček a Němčic. Řidiče na to ale upozorňují už od října cedule.

Proč tuto oblast neposypete?
Protože bychom zdrželi časový harmonogram dalších zásahů. Po těchto cestách navíc projede pár aut. Bylo by to zbytečné. Dalším důvodem jsou úspory.

Jak jste připraveni na letošní zimu?
Začátek roku nás finančně vyčerpal, přesto s pískem, drtí i solí teď v prosinci vystačíme. Peníze dostaneme po novém roce. To budeme zase na koni.