Lidé si stěžují na nedostatek spojů. Reaguje Roman Tesař z krajského úřadu.

Vzhledem ke skutečnosti, že ani ten jeden přímý ranní autobus není naplněn a je potřeba ho dotovat, tak mělo zaznít, pro koho by byl další autobus zaveden a kdo by ho zaplatil.

Pan Linhart, který si potřebuje v Pardubicích oběhat úřady, označuje cestování vlakem za nekonečné. Pro příklad existuje několik možností, jak je možno cestovat ráno z Litomyšle do Pardubic. Z těchto příkladů je zřejmé, že cestování vlakem je časově srovnatelné (nebo jen nepatrně delší) s přímým autobusem, a to i za cenu přestupu v Chocni. Tvrzení, že cestování autobusem s přestupem v Holicích trvá minimálně dvě hodiny je naprosto nepravdivé. Domníváme se, že vzhledem k nízkému počtu pravidelných dojíždějících na stávající lince by zavádění dalšího přímého spoje bylo v době ekonomické krize považováno za plýtvání veřejnými prostředky.

Nelze předpokládat, že ze vzdálenější Moravské Třebové a Jevíčka, které byly v článku uvedené, by pravidelných dojíždějících bylo více. Vzhledem k omezenému množství finančních prostředků by realizace podobných nápadů nevyhnutelně znamenala neobjednání jiných spojů, což by pravděpodobně mělo pro cestující mnohem horší dopady než jeden přestup a nepatrné prodloužení jízdní doby nepravidelných cestujících, kteří si občas potřebují vyřídit něco na úřadě.

Roman Tesař, oddělení dopravní obslužnosti Krajského úřadu Pardubického kraje