Naopak požadavek na posunutí dálnice dále od Kornic neprošel. S protihlukovými stěnami počítá ŘSD v místech, kde budou překročeny protihlukové limity. Dojde i k výsadbě zeleně u průchodů pro zvěř. Naopak o posunutí dálnice mezi kilometry 53,8 a 55,2 nebude investor už uvažovat, protože inženýři komunikaci vrátili do původní trasy podle studie, která byla podkladem pro stanovisko EIA o vlivu stavby na životní prostředí.

„Navržené výškové vedení trasy kopíruje dokumentaci pro EIA. V kilometrech 55 až 57 vyšel projektant vstříc požadavkům obyvatel osady Kornice a dálnice je v hlubším zářezu,“ vzkázalo Ředitelství silnic a dálnic. Soudním sporům místních s ŘSD se ale asi Litomyšl nevyhne. „Je naší povinností pro Kornice udělat co nejvíce a zároveň nezpozdit výstavbu dálnice ani o minutu,“ sdělil k dosavadním výsledkům jednání litomyšlský starosta Daniel Brýdl.