O výstavbě tratí pro cyklisty se ve městě mluvilo už v roce 2015, teprve vloni ale začaly samotné práce v lokalitě pod rozhlednou Pastýřka. „Řešili jsme několik technických problémů s vedením jednotlivých tras, jsou rozdělené do dvou částí, a to Peklo a nad boršovskou retenční nádrží. Celkem jsme postavili třináct kilometrů tratí,“ uvedl starosta Moravské Třebové Miloš Mička.

Projekt Moravské Třebové je součástí mezinárodní spolupráce Na hranici na hraně. Další tratě pro cyklisty vznikly na Dolní Moravě a v oblasti Petla Stronie v Polsku. „Jsme vedoucím partnerem celého projektu. Slavnostní otevření se proto uskuteční právě u nás. Společně s bikery a partnery vyzkoušíme v sobotu pilotní jízdu na moravskotřebovském Singltreku a na kolech budeme pokračovat do Dolní Moravy. Tady otestujeme adrenalinovou sportovní dráhu. Druhý den zakončíme jízdu v Polsku v Bystrzyci Klodzke,“ přiblížil Mička.

O singletracku v Třebové jsme již psali: 

Singltrek Moravská Třebová je už od srpna hotový a oficiálně na něj už mají cyklisté přístup. Žádné poškození tady už nehrozí, to větší problémy přinesla těžba dřeva. „Řešili jsme potíže s těžbou kůrovcové kalamity a některé části trati jsme dělali znovu,“ podotkl starosta.

Projekt je součástí sítě v česko – polském příhraničí pod značkou Singletrack Glacensis se stovkami kilometrů tras.

Tratě jsou otevřené a cyklisté už na nich taky jezdí. „Je to super. Konečně pořádná jízda i tady ve Třebové, už nemusíme jezdit jinam,“ pochvaloval si trať Miroslav Dvořák.

Tratě mají různou obtížnost a některé zvládnou i děti. Nejlehčí části vedou rekreačním areálem Knížecí louka. Nástupním místem pro všechny cyklisty je parkoviště pod zámkem v Moravské Třebové. Odtud vyrážejí směrem do Pekla, kde vedou lehké traily, nebo na náročnější úseky k retenční nádrži. Součástí tratí je i pumptrack. Jde o uzavřený, uměle vytvořený okruh s asfaltovým povrchem. Na okruhu dlouhém 255 metrů si cyklisté vyzkoušejí vlny, klopené zatáčky.