To je nejtragičtější bilance za poslední čtyři roky. Doposud ve stejném období zemřel na přejezdech vždy nanejvýš jeden člověk.

„V průměru tedy připadá jeden mrtvý na tři nehody, což je nejtragičtější bilance od doby vzniku Drážní inspekce. V průměru člověk na železničních přejezdech umírá při každé páté nehodě, přitom na silnicích připadne jeden lidský život na 106 nehod,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Například v lednu v Újezdu u Chocně zahynul 44letý řidič osobního automobilu, který se na nechráněném železničním přejezdu zřejmě na poslední chvíli pokoušel přejet před projíždějícím vlakem.

V květnu se mezi Červenou Vodou a obcí Králíky na železničním přejezdu do střetu s vlakem dostali také cyklisté. Sedmnáctiletý hoch byl mrtvý na místě, jeho kamarád skončil s těžkými zraněními v nemocnici.

V tomto případě ale byli na vině nejen mladíci, ale i Správa železniční dopravní cesty. Na přejezdu označeném jen výstražnými kříži totiž jsou špatné výhledové poměry.

Na hlavním železničním koridoru v Ústí nad Orlicí v polovině června poblíž přejezdu rychlík Eurocity Jan Perner jedoucí z Žiliny do Prahy zachytil a usmrtil dvacetiletou ženu.

Právě počet nehod mimo přejezdy však naopak klesá, jak ukázala statistika Drážní inspekce.