Podávají oficiální námitku proti návrhu územního plánu rozvoje Pardubického kraje.

Nesouhlasí totiž s částí, která se týká přivaděče z budoucí R35 přes městskou část Sušice. „Proti tomu jsme už poslali námitku, to ale bylo neoficiální,“ sdělil místostarosta Václav Mačát. Poprvé se ohradili proti návrhu v polovině minulého roku. „Vloni jsme jednali s vicehejtmanem Romanem Línkem a ten nás ujistil, že je to pouze plán a nic není jisté. Jenže dnes nás staví před hotovou věc,“ uvedl starosta Moravské Třebové Josef Ošťádal. Nelíbí se mu, že by měla veškerá doprava ze severu vést přes město. Už nyní tudy totiž projedou stovky vozidel a křižovatka u městského úřadu na Olomoucké ulici patří mezi nejvíce frekventované. Právě tady by totiž za několik let projížděly automobily i z R35. „Řidiči by sjeli z rychlostní silnice na komunikaci druhé třídy u železničního přejezdu a odtud by pokračovali dále městem. Komunikace mine Mladějov i Staré Město nebo Lanškroun, ale nás ne. Nevím, proč by nemohl přivaděč navazovat za průmyslovou zónou na stávající pětatřicítku,“ vysvětlil Josef Ošťádal.

V současné době probíhá veřejné připomínkování zásad územního rozvoje Pardubického kraje s termínem do 21. října. „Už dnes jsou Sušice dopravou přetížené. Lidé si stěžují na velký provoz,“ podotýká Václav Mačát.

Rychlostní komunikace R35 je podle náměstka Jana Tichého ve fázi projektové přípravy pro územní řízení. K dokumentaci je rovněž zpracováván projekt vlivu stavby na životní prostředí. „Je jasné, a ze zkušeností i zřejmé, že jsme na začátku cirka šesti až sedmiletého cyklu,“ uvedl nedávno Jan Tichý. Stavba pro Pardubický kraj klíčové silnice už mohla být připravena. Vše zbrzdily spory krajských politiků o to, zda má dálnice vést Ústeckoorlickem nebo Svitavskem. Nakonec zvítězila jižní „svitavská“ varianta.

Iveta Nádvorníková,Viera Pavlasová