„Můžeme se díky tomu prezentovat různou škálou tiskovin, webem, naše materiály budou k dostání také na informačních kioscích," říká tisková mluvčí Poličky Naděžda Šauerová, která má na radnici na starosti také zahraniční spolupráci a cestovní ruch.

Propagaci a prezentaci kulturního dědictví bude zaštítí Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska, které s touto myšlenkou přišlo. Jaké výhody plynou z členství pro Poličku? Tak zaprvé si může vybrat formu spolupráce a částku, kterou do projektu přispěje. Sdružení dalo na výběr ze tří variant. Městští radní se přiklonili k té druhé, v níž stojí, že členové přispějí pět tisíc korun, budou zapojení ve webové prezentaci a zároveň mají jistotu, že se jejich materiály dostanou ke koncovým uživatelům, kterými budou pochopitelně turisté vyhledávající zajímavá a historicky cenná místa. „Rozhodli jsme se pro to, že informační kiosek z naší strany zatím není potřebný. Na druhou stranu by byla škoda, že do projektu za takovou částku nezapojit. Navíc jsme už v řadě jiných sdružení, takže si můžeme vybírat, jakou formou se zapojíme," připomíná Naděžda Šauerová.

Sdružení historický sídel má o pamětihodnostech na území Česka široký přehled a svůj projekt chce připravovat ve čtyřech etapách. Slibuje si, že nejprve vypíše výběrová řízení, poté nasbírá data a vytvoří národní produkt Jsme krásná a zajímavá země, zřídí informační kiosky a pustí se do vývoje mobilní aplikace, v níž se objeví také Polička. „Podpoříme naše památky, které jsou v celorepublikovém kontextu originální. Zároveň to bude natolik živé, že vše můžeme propojit s bohatou kulturní nabídkou, tedy festivaly a výstavami," dodává Naděžda Šauerová, jenž je do projektu za město zapojená.
Polička má podle jejího názoru stále rezervy v cestovním ruchu rezervy. „Stále si myslím, že naše město může navštívit velké množství turistů, než kteří nás dosud navštívili. Propagace není nikdy dost," tvrdí. Projekt „Města – brány k poznání" cílí především na českou klientelu. Mohl by pomoci vyřešit problém s tím, že turisté si jako svou hlavní destinaci vybírají především Prahu a okolí. „Proto se také snažíme spojit s Litomyšlí a dáváme dohromady společnou nabídku. Turisty to pak může přilákat na více míst najednou," uzavírá tisková mluvčí Naděžda Šauerová.