„Jako majitel restaurace si myslím, že to je vrchol a nehoráznost,“ rozčiluje se Jiří Finger nad přístupem odpovědného pracovníka společnosti Makro. „Když jsem ty párky ukázal vedoucímu oddělení uzenin, tak mi řekl, že jsem narušil chladicí řetězec a že se mi zkazily, než jsem mu je ukázal. Prostě se mi vysmíval,“ dodává rozhořčeně.

SOS: Absurdní!

Nad postupem zaměstnance Makra se pozastavuje Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů (SOS). „Místo toho, aby vedoucí oddělení sklopil oči a dal věci do pořádku, použil naprosto nesmyslnou až absurdní argumentaci,“ podivuje se.

Když narazíte na neochotného prodavače, jenž na vaše upozornění nereaguje, příliš možností, jak ho dohnat k odpovědnosti, nemáte. Zpravidla pomůže až pohrození Českou obchodní inspekcí (ČOI). „V případě potravin doporučuji obrátit se na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci,“ vysvětluje Černý.

Inspektoři královéhradecké Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) včera skutečně zmíněný řetězec navštívili a nyní zpracovávají poznatky získané na místě. „Stížnost je v šetření a musí projít řízením, které je v takových případech pevně dané,“ vysvětluje Ivo Klemeš, tiskový mluvčí SZPI.

Vyjádření řetězce Makro se omezilo na informaci tiskové mluvčí Markéty Světlíkové, která uvedla, že celá záležitost se momentálně prošetřuje a až do vyřešení případu nebude dále komentována.