Na velkou modernizaci, kterou by kulturní památka projektovaná architektem Karlem Řepou v polovině minulého století potřebovala, nejsou podle slov hejtmana Pardubického kraje Radko Martínka peníze.

„Do budoucna bychom chtěli vytvořit integrovaný dopravní systém, jehož podstatou je i železnice. Jestliže chceme, aby se cestující na nádraží cítili pěkně, musíme pro to něco udělat,“ nechal se slyšet Radko Martínek.

První úpravy budou spíše kosmetické. Kraj společně s Českými drahami vymění černobílé fotografie ještě z dob Československa, které lemují vnitřní obvod haly, za snímky Pardubic a kraje.

Zmizet by také měla internetová kavárna a místo ní přibudou informační kiosky, které jsou například v Praze na nádraží. Cestujícím by měly sloužit nové informační panely o odjezdech vlaků a autobusů a rovněž mapy města Pardubic a kraje.

Vznikne galerie?

Nákladnější a časově náročnější jsou další plány. Město s krajem uvažuje o tom, že před nádražím by v budoucnu zastavovaly dálkové autobusy. Zatím cestující musejí chodit na vzdálenější autobusové nádraží.

„Další možností je zpřístupnění jednoho ochozu, vznikla by tak odpočinková a výstavní galerie,“ navrhl hejtman Pardubického kraje.
Na vše musí vzniknout studie a projekty, které určí výslednou cenu. Termíny zatím zúčastněné strany nemají. Na změnách se aktivně podílí architekt Miroslav Řepa, který po svém otci vlastní na budovu autorská práva.

„Dlouhá léta se o to nikdo moc nestaral, ani město, ani kraj. Teď je jedinečná příležitost, kraj vstoupil do hry s Českými drahami, takže je to propojení nepoměrně užší,“ uvedl architekt.

Budova byla před několika lety zařazena do projektu Živá nádraží, který počítal s celkovou modernizací, k té ale nakonec nedošlo. Architekt Řepa doufá, že se jednou najdou peníze na obnovu pláště či na opravu velkého hotelu, který k nádraží náleží.