„Někteří na celém úseku překračují rychlost," souhlasí místostarosta Radomil Kašpar.

Sedmdesátka zmizí

Nejproblematičtější je úsek mezi kruhovým objezdem u hotelu Dalibor a světelnou křižovatkou. „Tam jsme dali sedmdesátku. Většina řidičů ji ale nedodržuje," konstatuje místostarosta. Dopravní komise navrhuje snížení rychlosti. Bude tam padesátka jako i na dalších úsecích.

Problémem na průtahu ale není jen nedodržování rychlosti. Často se ve městě na této silnici tvoří kolony a je ucpaná. Kolony vozidel zde stojí především v dopravních špičkách. „Je to kvůli malému kruhovému objezdu. Řidiči ho proklínají, ale Litomyšlané vítají," tvrdí předseda dopravní komise Miroslav Nádvorník. S tímto problémem ale město nic nenadělá. Radnice se snažila, aby tam objezd silničáři vybudovali. „Urychluje vjezd na pětatřicítku z vedlejších silnic," vysvětluje předseda dopravní komise Nádvorník.

Průjezd Litomyšlí komplikuje také světelná křižovatka s méně obvyklým ukazováním přednosti v jízdě. Při výjezdu z města na Vysoké Mýto nebo Svitavy řidiči sice mají zelenou, ale musejí dávat přednost vozidlům v protisměru. „Je to nepřehledné a dochází ke kolizím," souhlasí Miroslav Nádvorník.

Řešení šipkou

Na světelné křižovatce značení bude umístěna šipka s odbočením vlevo. „Je to šipka pro vyklizení křižovatky a ta by měla umožnit řidiči jedoucímu na Svitavy aby měl dostatek času a přednost k tomu, aby odbočil," popisuje předseda dopravní komise.

Obchvat?

Jsou to zatím jenom první kroky, které hodlá město v průběhu několika příštích týdnů udělat. „Ideální by byl obchvat Litomyšle, na ten 
ale zatím nejsou peníze," uzavírá místostarosta Radomil Kašpar.