Dopravci ze svitavského okresu kritizují politiky. Nesouhlasí s omezením jízdy kamionů v pátek odpoledne. Návrh poškodí zejména české řidiče. Navrhují usměrnit tranzit nákladních vozidel jen po dálnicích.
Rozšíření celoročního zákazu jízdy v pátek od patnácté do osmnácté hodiny považují za naprostý nesmysl. Obávají se, že prodělají. Řidiči cestující ze zahraničí se nestačí vrátit domů, zůstanou na parkovištích. Zákaz ublíží podle šoféra Radka Hemerky z Vendolí, který jezdí deset let s kamionem po západní Evropě, zejména českým šoférům, kteří se vracejí z ciziny. Upozorňuje na časové ztráty, které se nezapočítávají do výkonů. Profesionálové tak přijdou o jeden den volna.
Pro transportní firmy to znamená další náklady navíc. „Už dávno měli systém sjednotit s Evropou, kde se nejezdí třeba jen v neděli,“ zlobí se autodopravce Václav Lorenc. „Říkáme tomu pražské zákony. V navrhovaném čase opravdu nastává v Praze kolaps,“ přidává další poznatek Radek Hemerka. Tvůrcům zákona vzkazuje, aby vyřešili nejprve dopravu přes hlavní město České republiky.
Dopravci věří, že jedna z komor parlamentu novelu kontroverzního zákona neschválí. Většina obyvatel ale požaduje, aby se omezily víkendové jízdy kamionů po silnicích. Vyplývá to z výsledků průzkumu veřejného mínění, který pro ministerstvo životního prostředí provedla společnost STEM. „Lidi kamiony na silnicích trápí a chtějí, aby se situací stát zabýval. A to tak, že dosavadní omezení jízdy kamionů budou přísnější. Požadují především omezení kamionové dopravy v pátek odpoledne a po celou neděli,“ komentoval výsledky průzkumu ministr životního prostředí Martin Bursík.
Od nového roku nebudou smět nákladní auta jezdit v pátek od 15 do 18 hodin a v neděli od půlnoci do 22 hodin. Zákaz přitom bude platit na všech typech komunikací, aby se řidiči nesnažili objíždět dálnice po silnicích nižších tříd.