Běžný telefonát se zaměstnancem obce skončil ve středu velkým překvapením. „Hovořil jsem s podřízenou o pracovních záležitostech. Poté mi přišla zpráva, že mám vzkaz v hlasové schránce. Když jsem tam zavolal, nevěřil jsem svým uším. Znovu jsem si poslechl předcházející hovor,“ přibližuje situaci Petr Škvařil.

Okamžitě proto volal na infolinku T–Mobile, aby mu záležitost vysvětlili. „Řekli mi, že to není možné a abych se tedy obrátil na policii. Více se se mnou o tom nehodlali bavit,“ dodává Petr Škvařil. Společnost podezírá z nepovolených odposlechů. Tvrdí, že možná není jediný, komu se taková věc stala.

Vedení T–Mobile se ale brání, že nic nezákonného neprovozují. „Bohužel nejsme schopni říci, proč došlo k popisované události. A nejsme ani schopni zjistit, proč došlo k údajnému nahrání jiného hovoru,“ uvedla Jitka Pacolová z tiskového oddělení T–Mobile.

Tvrdí, že telefonáty zákazníků zásadně nenahrávají. Zaznamenávají pouze ty hovory, které jsou uskutečněny ze strany zákazníka na zákaznické centrum. Využívají je výhradně při řešení jednotlivých případů. Kriminalisté ve svitavském okrese si nepamatují, že by se někdy v minulosti zabývali odposlechy.

Vyjádření tiskové mluvčí T-Mobile:

Bohužel nejsme schopni říci, proč došlo k popisované události. Proč došlo k údajnému nahrání jiného hovoru nejsme schopni zjistit. Telefonáty zákazníků nenahráváme. Nahrávány jsou pouze hovory, které jsou uskutečněny ze strany zákazníka na Zákaznické centrum kvůli kontinuitě při řešení jednotlivých případů. (Jitka Pacolová)

(ik)