Kluci a holky ze základních škol se zde seznámili s profesemi, které jsou spojené s gastronomií. Nahlédli pod ruce řezníkům, kde ochutnávali uzenářské výrobky, jako kuchaři zdobili jednohubky, či jako barmani míchali nápoje, ale také zručně vyřezávali ozdoby z ovoce.

Od masa k salámu

Kupodivu školáky zaujalo právě pracoviště řezníků. „Tam se mi líbilo nejvíc. Mistr řezník nám ukázal bourárnu, kde se porcuje maso, pak jsme ochutnávali masné výrobky, salámy, tlačenku i jitrnice. Dozvěděli jsme se, při jaké teplotě se jednotlivé produkty vyrábějí," popisoval čtrnáctiletý Roman Zrůst z poličské Masarykovy základní školy. Myslí si, že některým z oborů, které poličská střední škola nabízí, by se mohl živit. „Rád vařím," svěřil se Roman.

Zcela poprvé se do TECHNOhrátek přihlásila Základní škola z Trstěnice. Od řezníka a zdobení jednohubek se trstěnické děti vydaly rovnou do cukrářské dílny, kde studenti pekli svatební koláčky. Pomocníci se jim hodili. Zabalit nádivku do těsta suverénně dokázali i hoši.

Sklenice, led, odměrka, pár centilitrů sirupu, k tomu přesné množství džusu, dolít vodou a je hotovo. Školáci se od studentů, kteří jsou jen o pár let starší, naučili  namíchat nealkoholický koktejl. O to větší radost měli, když se jim  opravdu podařil.  „Těšila jsem se na míchání nápojů," přiznala Michaela Hynková z Opatova.  Čtrnáctiletá slečna by chtěla být číšnicí.

Obory poličské školy jsou vyhledávané, proto není divu, že o nahlédnutí pod pokličku byl velký zájem. „Z naší školy se tady učí spousta bývalých žáků. Děti se proto chtěly sem podívat. Myslím si, že obory zaujaly hlavně děvčata," uvedla Hana Šteflová, učitelka ze základní školy v Opatově. S projektem jsou v této škole spokojení. „Minulý rok jsme byli na TECHNOhrátkách dvakrát, ale tady se nám líbí nejvíc. Děti si spoustu věcí vyzkoušely. Praktické zkušenosti jsou vždycky lepší než pouhé povídání, a to je velice důležité," poznamenala Hana Šteflová.

Jen pouhé čtení letáčků dětem mnoho neříká. Díky projektu TECHNOhrátky se mohou s jednotlivými profesemi blíže seznámit. To jim dává možnost udělat si o nich vlastní obrázek. „Je dobré, že si máme z čeho vybírat," řekla třináctiletá Mariana Maiwaldová z Trstěnice.

Některé školy se do projektu zapojily opakovaně. Děti tedy mohly zážitky porovnávat. Došly k vzácné shodě. Poličské TECHNOhrátky byly zatím nejlepšími, které měly možnost prožít.