Českotřebovské depo kolejových vozidel vyčíslilo škody, které zůstaly po punkerech. Za mimořádné čištění a poškození vozů zaplatili více než sedmdesát tisíc korun. Utržené peníze za jízdné, které zaplatili účastníci srpnového festivalu Pod Parou, nepostačí na obnovu poničených vagonů.
„Zaměstnavatel nás finančně trestá za sebemenší prohřešek,“ upozorňuje na přísný systém průvodčí Josef Bodeček. Vadí mu proto benevolence firmy v případě vandalů. Ptá se tedy oprávněně: „Kdo uhradí fakturu?“ Jenom oprava vyraženého bočního skla s rámem stála 31 tisíc korun. Příznivci punku ale zaplatili minimální jízdné, takže tržba nepředstavovala horentní sumu. „Vybrané jízdné nepokrývá náklady na cestu a tedy nemůže pokrýt ani poškození vozů,“ potvrdil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Úklid soupravy a čištění graffitti zatíží rozpočet depa, které patří pod České dráhy. Přestože vagony poškodili návštěvníci festivalu, nepožadují po nich dráhy náhradu. Viníky vandalského činu totiž neodhalili. Šťáhlavský říká, že ve větších skupinách fanoušků, ať hudebních či fotbalových, je obtížné, až nemožné, zjistit výtržníka.
Navíc motorová souprava jezdila z České Třebové do Moravské Třebové doslova napěchovaná. Vyznavači punku, skryti v anonymním davu, slovně ohrožovali obsluhu vlaku jako v případě vymáčklého okna. Průvodčí se raději stáhli, než by riskovali fyzické napadení. Mnozí pravidelní cestující se do motoráčku ani nedostali jako manželé Serynovi z Nové Vsi.
Peníze, které železničáři vydali na mimořádné opravy, chybí na zlepšování služeb a zkulturňování vlaků a nádraží. Rozpočet Českých drah nikdo nenavýší.