Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Objem dopravy chceme zvýšit, vzkazuje náměstek hejtmana

Pardubický kraj – Některým lokálním tratím by mohla už brzy „zvonit hrana“.

26.1.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Petr Šilar

Chcete-li vyjádřit svůj názor, můžete jej sdělit prostřednictvím diskusního rozhraní u tohoto článku.

Společnost Oredo totiž na základě zadání kraje pracuje na plánu optimalizace jeho osobní železniční a autobusové dopravy. Do konce ledna by mělo být určeno, kde se vyplatí železniční dopravu udržet, a naopak, kde by bylo vhodnější a levnější ji nahradit autobusovými spoji. Oficiální výstupy zatím známy nejsou, o to víc přibývá spekulací. Zvláště tam, kde se prý má osobní železniční doprava omezovat.

Ve hře mají být podle „kuloárních“ informací i některé poměrně důležité trati dotýkající se Orlickoústecka: jde o spojení mezi Králíky a městysem Štíty na Šumpersku a mezi Chocní, Vysokým Mýtem a Litomyšlí. Hovoří se také o trati Dolní Lipka – Hanušovice. Orlický deník v této souvislosti oslovil starostku Králík Janu Ponocnou a nejvyššího radního Vysokého Mýta Miloslava Souška.

Skeptičtí starostové


„Víme o tom také zatím pouze z různých ´kuloárů´, i když kraj neoficiální informace dementoval. Nicméně se v tom zřejmě pokračuje a také my už začínáme dělat určité kroky. V pondělí budeme mít schůzku starostů z okolí. Pokud by se zrušily všechny spoje směrem na Štíty, stala by se z této trati časem ´vlečka´. To se nám nelíbí stejně jako omezování spojů směrem na Hanušovice. Už jen vzhledem k tomu, že se u nás rozvíjí cestovní ruch. Byly doby, kdy se tu zaváděly speciální lyžařské vlaky a teď najednou mají být nějaká omezení. Schůzky by se měla zúčastnit starostka Hanušovic, starostové Malé Moravy, Dolní Moravy, Červené Vody a Štítů. Chceme se domluvit na společném postupu. Situace je složitější o to, že tratě leží na území dvou krajů,“ řekla včera Deníku Jana Ponocná.

Jak dodala, osobní železniční doprava se samozřejmě významně dotýká i cestování lidí do práce a školáků do škol. „Mám pocit, že se firma Oredo snaží hodně preferovat autobusovou dopravu, i když mám pocit, že je dražší než vlaková. Také se bojím toho, že se po zrušení vlakové dopravy pak z různých důvodů může sáhnout i na dopravu autobusovou a nevím, kde to skončí,“ uzavřela starostka.

Proti možnému rušení osobní vlakové dopravy mezi Chocní, Vysokým Mýtem a Litomyšlí se staví mýtský starosta Miloslav Soušek. „My s takovým záměrem nemůžeme souhlasit. Chápu, že je nutné optimalizovat, ovšem právě železniční spojnice Chocně s Vysokým Mýtem a Litomyšlí je důležitá pro osobní i nákladní dopravu. Omezení jsou asi nutná, radikální škrty by ale podle mne být neměly. Choceň je stále významným železničním uzlem a pohyb cestujících drahou za prací nebo do škol mezi Chocní, Mýtem a Litomyšlí stále je. Omezovat dopravu mezi těmito městy mi připadá přitažené za vlasy. Stát by se neměl k malým městům chovat macešsky,“ prohlásil starosta.

Podle jeho slov může omezování dopravy negativně působit i na úsilí města Choceň a Vysoké Mýto ještě víc se přiblížit a vytvořil smysluplně fungující souměstí s velkou spádovostí.

Jsme na začátku

Náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Jan Tichý včera Deníku sdělil, že oficiální výstupy z projektu optimalizace ještě nejsou. „Až bude projekt hotový, jako první se s ním seznámí krajští radní, jako druzí členové dopravního výboru a jako třetí pak jednotliví starostové. Návrhy budeme všude projednávat, všichni budou mít právo se k nim vyjádřit. Co vám dnes mohu říci je to, že my jako kraj, na rozdíl od ostatních krajů, chceme objem dopravy zvyšovat. A hledáme vnitřní rezervy, aby byl tento objem navýšen o deset procent. Únor a březen chceme věnovat tomu, abychom navštívili celý kraj a všem vysvětlili, v čem optimalizace spočívá. Teď jsme na začátku, nechte nás to dodělat. Jde o komplexní složitou činnost, na níž se podílí celá řada odborníků. Vše má být hotovo koncem prosince, čekají nás tedy ještě měsíce tvrdé práce,“ uvedl mimo jiné.

Autor: Karel Pokorný

26.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pozvánka na fotbal: Kolo plné derby, fanoušci se mohou těšit

Volební místnost je budově bývalé školy.
7

Místnost ve Vísce u Jevíčka zela prázdnotou, voliči ale nakonec přišli

Motorkář vyjel ze silnice, na místě zemřel

Sebranice - V pátek krátce před šestou hodinou večer došlo k nehodě motorkáře.

První den přišla v Moravské Třebové k volebním urnám více jak třetina

Moravská Třebová - Účast u voleb přímo ve městě je podle předběžného sčítání za první den osmatřicet procent. V minulých parlamentních volbách vhodilo v Moravské Třebové ve třinácti volebních okrscích do uren platný hlasovací lístek 4698 voličů, což představuje čtyřiapadesáti procentní volební účast.

V mlze se střetla dvě nákladní auta

Moravská Třebová - K nehodě dvou nákladních aut Scania došlo v pátek ráno na Mohelnicku.

Kde všude se volí? Na úřadech, ve školách i hospodách

Svitavsko - Voličům ze 116 obcí na Svitavsku se v pátek ve dvě hodiny odpoledne otevřelo 188 volebních místností. Největší počet volebních okrsků je na Litomyšlsku (55) a Moravskotřebovsku (54).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení