Vyrábět se tam budou i díly pro vozy BMW a Mazda. „Kapacita závodu Svitavy je plánována na výrobu 5,2 milionu kusů modulů ročně," informoval ředitel firmy Jan Goláň.

Prozatím hala funguje jen ve zkušebním provozu, ale aktivně se pracuje na zahájení kvalifikované výroby. Zaměstnanci se postupně zaučují a podstupují potřebná školení. Krok za krokem se do provozu zavádí veškeré linky, všechna zařízení a dělníci montují produktové vzorky. V současné době je dle statistik velmi nízká nezaměstnanost a firmy obecně těžce shánějí kvalitní pracovníky do provozů. V této nové fabrice, která je mimo jiné zaměřena na výrobu modulů pro řízení teploty v autech, byl už v prvním zářijovém týdnu spuštěn zkušební provoz, ke kterému bylo potřeba nabrat až sto zaměstnanců. Plány do budoucna však slibují, že zde najde práci ještě dalších devět set až tisíc občanů.

„Jsme přesvědčeni, že plánovaný počet lidí postupně naplníme. Pracovníky nabíráme trvale, využíváme mediální kampaně v tisku, pořádáme dny otevřených dveří, spolupracujeme s vysokými a středními školami i pracovními agenturami," řekl Jan Goláň.

Hlavní činností, kterou se společnosti INA Lanškroun zabývá, je výroba kombinovaných nástrojů, vstřikovacích forem a náhradních dílů pro další výrobu ložisek. Nosným produktem ve Svitavách bude třícestný ventil pro chladicí systémy, který snižuje emise a spotřebu paliva. Aktuálně podnik vyrábí produkty pro koncern Volkswagen a další dodávky plánuje pro BMW, Mazdu a General Motors. Vyrobené díly se montují do vozů střední a luxusní třídy.

Firma patří německé skupině Schaeffler Group. Společnost INA Lanškroun loni navýšila tržby z předloňských 1,37 miliardy korun na 1,75 miliardy korun. Téměř čtyřnásobně tak meziročně vzrostl hrubý zisk. Loni činil 67 milionů korun, v roce 2014 byl osmnáct milionů. Tato rozšířená skupina je v celosvětovém měřítku předním dodavatelem valivých ložisek a renomovaným dodavatelem dílů pro automobilový průmysl. Svou činnost provozuje ve více než čtyřiceti devíti zemích po celém světě a s téměř osmdesáti tisíci zaměstnanci se tak stává jedním z největších evropských průmyslových podniků v rodinném vlastnictví.