Tento pojem znají lidé více ve spojení se zemí původu, odkud pochází výrobky. Ve Smetanově městě chtějí spojit firmy i jednotlivce, kteří mají vztah k městu a chtějí ho propagovat na svých výrobcích, ale také na dalších aktivitách. Včera se poprvé sešli v nových prostorách na zámeckém návrší členové ojedinělého spolku se zástupci veřejnosti, aby jim myšlenku představili.

„Chceme cílit na firmy 
a lidi z Litomyšle a na ty, co zde mají kořeny, mají k Litomyšli vztah a značka je osloví," řekl ředitel spolku David Edlman.
Podporovatelé nově vzniklé značky mají možnost rozvíjet své aktivity 
a zároveň spolupracovat s těmi, kteří mají letité zkušenosti s podnikáním i realizací nových nápadů. Přidat se může opravdu každý, kdo něco umí a neví si rady s dalším rozvojem, nebo chce „rozjet" nový projekt a potřebuje znalosti někoho úspěšnějšího. Značka Made in Litomyšl se může objevit na nejrůznějších výrobcích a je dokladem toho, že vznikla v místě, ke kterému mají lidé podporující „své" město vřelý vztah.

Při prezentaci v coworkingovém centru, které slouží jako kancelář pro začínající podnikatele i občasné návštěvníky, jež chtějí v klidu pracovat, se sešlo několik desítek lidí a poslechli si zástupce firem, kteří už spojili své jméno 
s novou značkou. Ta má ambice stát se platformou pro každého, kdo něco umí. „Je to naprostá bomba, že je to občanská iniciativa a jestli se naplní co jsme dnes slyšeli, tak to bude skvělé. Litomyšl je mimořádná, tak proč by neměla mít vlastní značku. Konkurence to určitě pro město jako takové není. Propojování lidí a firem je velmi pozitivní věc," vyjádřil se starosta Litomyšle Radomil Kašpar.