Ředitelka školy Jaroslava Skácelíková se však k záležitosti, s odkazem na zřizovatele, kterým je město Moravská Třebová, nechce vyjadřovat. „Závěry České školní inspekce by měly být veřejně dostupné na jejich webových stránkách. Ohledně opatření se obraťte na zřizovatele,“ sdělila Skácelíková na dotaz Deníku.

„Radě města byla předložena zpráva o výsledku šetření České školní inspekce. Upřesňuji, že šlo o stížnost rodiče, která byla inspekcí šetřena,“ vysvětluje Dana Buriánková, vedoucí finančního odboru, pod který patří i záležitosti školství.

Podstatou stížnosti, kterou podal zákonný zástupce jednoho z žáků, byla nespokojenost s hodnocením výsledků vzdělávání. Přesněji skutečnost, že tento žák nebyl v důsledku opakované nepřítomnosti v hodinách hodnocený.

Stížnost rodičů vyhodnotila Česká školní inspekce jako důvodnou. Pochybení podle inspektorů nastala rovněž v komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci žáka.  „K odstranění nedostatků v obou bodech byla ředitelkou školy přijata opatření. Byla vypracována nová pravidla pro hodnocení žáků v předmětech s výchovným zaměřením a byl stanoven závazný postup, který bude zárukou dostatečné a včasné informovanosti rodičů,“ upřesnila vedoucí finančního odboru Dana Buriánková.

„Rada města jako zástupce zřizovatele školy po projednání na srpnovém zasedání navržený postup odstranění nedostatků vyplývajících ze zprávy o výsledku šetření stížnosti schválila,“ dodává vedoucí odboru Dana Buriánková.

V případě hodnocení výsledků vzdělávání vyplynuly z šetření inspekce dvě novinky. Předměty, kde je stanovena povinná účast musí učitelé průběžně sledovat a kontrolovat požadovanou účast žáků. Následně bude probíhat průběžná kontrola vedením školy. Vyučující mají rovněž povinnost průběžně evidovat známky v elektronicky vedené klasifikaci žáků a současně v žákovské knížce. Vedení školy bude zapisování známek u všech vyučujících průběžně kontrolovat.

Pokud jde o komunikaci se zákonnými zástupci přijala škola tři opatření. Nutnost informovat zákonné zástupce žáků, informace zakládat v osobním spisu žáků a průběžně upozorňovat rodiče prostřednictvím žákovské knížky. U čtvrtletní klasifikace bude škola po rodičích požadovat písemné stvrzení, že se seznámili s klasifikací žáka. Komunikaci mezi školou a rodiči by rovněž měla zlepšit prokazatelná informovanost rodičů o průběhu a výsledcích vzdělávání žáků. A v neposlední řadě musí učitelé přistupovat ke všem žákům jednotně.