Jak ale na správný začátek dále úspěšně navázat, co a po jak dlouhé době jíst? Pokud nemáte představu o svém ideálním jídelníčku, poradí vám opět královéhradecká odbornice na zdravou výživu Radka Setrmajerová: „Rozložte stravu do určitých intervalů, doporučuji rozmezí dvou, tří hodin. Je vhodnější jíst menší porce a víckrát denně, než se jednou denně naprat a vyčistit ledničku! Po nejdůležitější snídani, bohaté na výživu, a ne kalorie, následuje svačina z ovoce, které jíme zásadně dopoledne.“

Palčivou otázkou je u Čechů oběd, někteří nestíhají, jiní dávají tělu zabrat hamburgerem z fastfoodu, na který se zaměříme v samostatném dílu. Správný postup by měl vypadat úplně jinak a není příliš důležité, zda si dopřejete teplý, nebo naopak studený oběd. „To je spíše psychologický efekt. Polévku jíst nemusíte, je to v podstatě druhý hlavní chod. Naopak salát pomůže žaludku a trávení. Důležité je přihlédnout na množství a vhodně zvolit přílohu k masu. Třeba brambory a výrobky z brambor jsou to nejhorší, co můžete tělu dát. Preferujte těstoviny, ideální je rýže a samozřejmě zelenina,“ podotýká Setrmajerová a přidává tip na odpolední svačinu: „Měla by být složená ze zeleniny, salát si můžeme ochutit nejrůznějším způsobem – rybou, šunkou, sýrem, lžičkou zakysané smetany či bílého jogurtu. Ovoce po obědě už zásadně nejezte, obsahuje přírodní cukr, který tělo v odpoledních a večerních hodinách už neumí zpracovat, pouze ho promění na tuk a uloží.“

Při večeři, posledním jídlu dne, byste měli pamatovat na střídmost. Velká večeře totiž tělo neúměrně zatěžuje. „Zvolte raději lehčí stravu, kterou organizmus stihne zpracovat. A večeřte mezi pátou a šestou hodinou,“ říká Radka Setrmajerová a na závěr přidává malé jídelní „desatero: „Denně snídejte, osmdesát procent obézních lidí vynechává snídani. Jezte zeleninu, dopřejete si tak velký objem jídla s minimem kalorií. Dejte přednost celozrnnému pečivu a pijte neslazené nápoje. Jezte potraviny s obsahem proteinu. A jezte menší porce několikrát denně.“
Jan Pokorný