Do kauzy nebezpečných kráterů na státovce I/35, ve kterých s minimálně proraženou pneumatikou skončily za poslední týden desítky řidičů, se už vložila i policie.

Ve čtvrtek ostře urgovala správce silnice, aby napravila nedostatečné dopravní značení upozorňující na nebezpečí a dala až půlmetrové výmoly rychle do pořádku.

„Ve čtvrtek jsme opětovně vyzvali majetkového správce komunikace, a to ŘSD, k neprodlenému odstranění všech závad ve sjízdnosti a ke zvýšené intenzitě oprav výtluků na všech silnicích I. třídy v rámci Pardubického kraje. Zároveň jsme správci sdělili, že některé označení výtluků, které jsou nebo byly označeny dopravními značkami (nerovnost vozovky, snížení rychlosti) jsme shledali jako zcela nedostačené s ohledem na jejich rozměry, zejména hloubku,“ řekla krajská policejní mluvčí Markéta Janovská.

Ilustrační foto
KAUZA ementálu na I/35: ŘSD nadále mlčí, policii naštvaly pomluvy

ŘSD na výspravu nebezpečných výmolů poslalo dvě čety po dvou týdnech nečinnosti až poté, co na to Deník upozornil, tedy ve středu. Některé díry už před tím začala zalepovat i firma Eurovia, kterou si ŘSD platí jako správce komunikace. Práce však postupují velmi pomalu, takže navzdory čtvrteční sebeprezentaci ŘSD na Twitteru s videem ze záplatování děr skončilo ráno u Vysokého Mýta s proraženou gumou dalších několik aut.

Policii defekty pneumatik, v horším případě hnuté nápravy a disky už nahlásilo velké množství řidičů.

„Kromě 15 dopravních nehod, které v místě šetříme, nám několik řidičů volalo na linku 158 a na výtluky upozorňovali. My jsme tyto skutečnosti obratem předávali na firmu provádějící údržbu komunikace. Z uvedených nehod jich bylo 9 v katastru Cerekvice n. Loučnou, 3 v katastru Moravské Třebové, na ostatních místech po jedné nehodě,“ uvedla Janovská.

Krátery široké až půl metru a hluboké až 35 centimetrů jsou nejen na padesátikilometrovém úseku I/35 od Vysokého Mýta po Moravskou Třebovou, ale i na silnici I/43, hlavně u Opatova a Svitav.

„Zvýšený počet nehod tady zaznamenáváme od 28. ledna. Zjištěná hloubka některých výtluků přesahuje 7 centimetrů,“ dodala mluvčí.

NE ROZBITÁ, ALE PŘÍMO NEBEZPEČNÁ. Desítky proražených pneumatik, zničené disky a hnuté nápravy. Taková je týdenní bilance „pětatřicítky“ v úseku mezi Vysokým Mýtem a Moravskou Třebovou.
Týdenní bilance I/35: Desítky proražených gum a hnuté nápravy

Jedněm pro pláč, druhým pro smích

Ti řidiči, kterým neskončily oči pro pláč, se organizaci a rychlosti oprav smějí. „Ta největší díra u Cerekvice je opravená. Sice nevypadá, že vydrží, ale je, můžou si to odškrtnout. Ale proč, když už tam byli, a měli tam ty semafory, neopravili výtluk, který je 20 metrů před tím? A dnes to mělo za následek další auta,“ zní jeden z desítek čtvrtečních příspěvků řidičů na Facebooku.

Není hlavně zřejmé, kdo má za zalepování děr odpovědnost. Eurovia podle slov její mluvčí zalepila aspoň „některé výtluky“ s tím, že „další řešení je na investorovi (ŘSD – pozn. red.)“. Tiskové oddělení investora sice nekomunikuje, ale na sociálních sítích se pochlubilo videem z aktuálních oprav. „Až ve středu ráno, když ty díry jsou v úseku V. Mýto – M. Třebová téměř měsíc?! Na koho se mohou obrátit poškození o náhradu škody?“ rozčílil se řidič Michal Heger. „Zlomená tři ramena, těhlice a kolo taky odepsané… Kdo mi tohle zaplatí?“ přidal se šofér Lukáš Polčík. Deník celou trasu už o víkendu projel a musí stížnosti řidičů potvrdit, jízda je tu vysloveně nebezpečná i pro zkušené řidiče.