"Jezdili jsme do Lidlu do Vysokého Mýta a České Třebové. Už nemusíme nikam dojíždět a pohodlně nakoupíme tady. Jsem zvědavá, proto jsem přijela hned ráno, než pojedu do práce," řekla Jarmila Horáková.
Nebyla sama, kdo přišel k supermarketu hned ráno. Úderem sedmé do obchodu vešla zhruba dvacítka prvních zákazníků, půl hodiny po sedmé už se parkoviště zaplnilo. První den navíc společnost Lidl z každého nákupu nad 300 korun věnuje 50 korun místní mateřské školce.
Prodejna není klasická "krabice" jako v jiných městech. Na tu litomyšlskou byla totiž vypsána architektonická soutěž. Autorem projektu je Atelier VAS. Důležitým aspektem nové atypické budovy je její ekologická šetrnost. K ochraně životního prostředí přispějí lepší tepelně-izolační vlastnosti budovy, efektivní systém podlahového vytápění a chlazení a použití ekologických chladicích technologií. V interiéru prodejny i na parkovišti je úsporné LED osvětlení.
Zákazníci mají k dispozici parkoviště o kapacitě 107 míst. Speciálně vyčleněna parkovací místa zde naleznou mimo jiné i rodiny s dětmi.