Studenti si ji mohou pořídit za 180 korun a žáci za 80 korun. Je to pro ně výhodnější v případě, že jezdí autobusem ales poň dvakrát denně. V tom případě ušetří studenti asi 60 korun měsíčně a žákům zůstane 40 korun.

Podle České tiskové kanceláře se žádné velké změny v dopravě nepřipravují, jen dojde k prodloužení spojení do průmyslové zóny, kde jezdí stále víc lidí. Cena jízdného se měnit nebude, stále se platí šest korun za plné jízdné a tři koruny za zlevněné. Stejnou čátsku platí také v Poličce.

V Chrudimi se rovněž neplánují výrazné změny v městské hromadné dopravě. Jízdné, které stojí devět korun se měnit nebude, dojde jen k časové úpravě spojů osmi linek, které v Chudimi jezdí.

Čipové karty zavedla pardubická MHD v minulém roce a nyní ji vlastní okolo 50 tisíc uživatelů MHD. Jak uvedla ČTK, lidé si se zavedením karty užili dost zmatků, proto se na letošní rok již výraznější změny neplánují.

V Pardubicích dojde od ledna příštího roku k využití čipových karet. Prvního ledna se pardubická MHD zapojí do Integrovaného dopravního systému (IDS), což pro cestující znamená, že kartu mohou použít také ve vlacích, linkových autobusech a MHD.

Jak Deník dříve informoval, cílem Integrovaného dopravního systému je zlepšit spokojenost obyvatel při užívání veřejné dopravy a pokus snížit počet aut na silnicích. V rámci první etapy bude IDS spuštěn v okrese Pardubice s návazností na Chrudim a Královéhradecko.

Zaveden by měl být takzvaný zónový tarif, který kombinuje tarify MHD s tarify ostatních dopravců a také umožňuje zapojení stávajícího tarifu MHD.