Staré motorové vlaky, které zajišťují přepravu na trati mezi Žďárcem u Skutče a Svitavami, se mnohým cestujícím nelíbí. Uvítali by, kdyby častěji jezdily modernější soupravy. Více vlaků Regionova se ale zřejmě jen tak nedočkají.
Podle Filipa Jetmara, který si na způsob vlakové dopravy stěžuje hejtmanovi Radko Martínkovi, je ostuda jezdit starými ošklivými motoráky.

Jedna Regionova

Na celé trati jezdí jen jeden pár vlaků soupravy Regionova, a to v úseku Žďárec u Skutče - Polička. V pracovní dny se cestující tímto modernizovaným vlakem mohou také svézt ráno z Čachnova do Poličky. „Během platného jízdního řádu se počet Regionov na trati 261 už pravděpodobně nezmění. Situace pro příští roky je v jednání s Pardubickým krajem,“ sdělil Michal Štěpán, ředitel pardubické organizační jednotky Českých drah. Pardubický kraj je totiž objednatelem dopravní obslužnosti a uplatňuje u Českých drah nejen požadavky na jízdní řád, ale rovněž na standard vozidel provozovaných na dané trati. Podle hejtmana Radko Martínka je ale o cestování vlaky na zmíněné trati velmi rozdílná poptávka. Nejvíce cestujících jezdí v úseku mezi Poličkou a Borovou. Lidé to vidí ale jinak.

„Nasazení nových vozidel by v první řadě zejména přilákalo nové a staronové cestující a byla by zde také možnost zvýšení cestovní rychlosti,“ domnívá se Michal Kučera ze Svitav. Podle něho by zrychlení, zpravidelnění a zkulturnění dopravy přitáhlo do vlaků mnoho cestujících. Navíc pro některé lidi se jedná o jediný způsob dopravy. Pro nasazení modernějších vlaků by také hovořila skutečnost, na kterou upozorňuje Michal Kučera. Trať bude podle něj patřit k nejlépe zabezpečeným v republice. „Provoz modernizovanými soupravami je dražší, proto bude kraj zodpovědně posuzovat každou nabídku,“ uvedl Michal Štěpán z Českých drah.

Michal Kučera však poukazuje na to, že s moderními vlaky se počítá na trati z České Třebové do Moravské Třebové. Ta byla totiž zařazena mezi ty, kde na obnovu vozového parku přispěje Unie. „Samozřejmě lze debatovat, proč právě tyto tratě a ne jiné. Ale množství finančních prostředků je omezené a tyto tratě byly vybrány po dlouhé a odborné diskuzi na mnoha úrovních,“ vysvětlil hejtman Radko Martínek.

V současné době připravují odborníci integrovaný dopravního systém. Hejtman slibuje, že nové vlaky nasadí určitě na tratě, kde je o železniční přepravu značný zájem.