Město má sice obchvat, ale kolonám v centru se zcela řidiči nevyhnou. Problémem je především křižovatka u bývalého vyhořelého hotelu Morava.

„Tomuto místu se raději vyhýbám a volím delší cestu do práce," přiznává Svitavák Karel Musil, který denně dojíždí do města za prací. Vedení Třebové se snaží tuto křižovatku řešit, ale podle místostarosty Václava Mačáta to není jednoduché. „Víme, že je velmi frekventovaná, není nijak řízená a tvoří se kolony hlavně ve směru od Svitav," souhlasí místostarosta Mačát. Zatím se radním žádné řešení najít nepodařilo.

Kruhový objezd nebude

„Kruhový objezd nepřipadá v úvahu, na to není prostor. Světelná signalizace by vyšla draho a nejsme přesvědčení, že by to bylo nejefektivnější řešení," tvrdí Václav Mačát. Momentálně tedy žádné opatření radnice nepřijme a řidiči budou na Svitavské nadále stát v kolonách. Ideální není ani křižovatka u autobusového nádraží. Tam je velká frekvence nejen automobilů, ale i chodců. Hned vedle stojí totiž základní škola.

„Kolony se tvoří hlavně směrem od Olomouce. Jediným řešením je světelná signalizace a do ní investovat nehodláme," říká místostarosta Mačát. Moravská Třebová nemá, na rozdíl od okolních měst, ani moderně vybavené přechody pro chodce. Chybí osvětlení, bezpečnostní ostrůvek je jen na jednom místě. „Máme ho jen na ulici Svitavská při výjezdu z města. O dalších momentálně neuvažujeme," přiznává místostarosta Mačát. Většina silnic je podle něho úzká, takže není potřebné, aby na přechodech bezpečnostní ostrůvky byly.

Přechodům chybí i moderní vodorovné nasvícení. „Máme je světly vybavené jen svrchu a to je dostatečné," tvrdí Václav Mačát. O instalací světel do vozovky zatím radní neuvažují. První, zajištěný moderním osvětlením by město mohlo mít. ČEZ v rámci svého projektu na osvětlení rizikových přechodů vybral i jeden v Moravské Třebové na Brněnské ulici. Zda bude mít osvětlení ve vozovce, rozhodnou hlasováním na internetových stránkách samotní obyvatelé města.