„Mladí lidé jedoucí z diskoték se navzájem hecují. Když se ale pak stane tragédie, přiznávají se k tomu jen neradi. Přesto z jejich výpovědí příčinu nehody poznáme,“ říká Martin Švancara, vedoucí oddělení dopravních nehod svitavské policie, který už viděl mnoho nešťastných haváriií se smrtelnými následky.
V televizi běží spoty už týden a diváci jsou většinou zděšeni. Účinek ale kampaň rozhodně mít bude. „Viděl jsem ukázku, kdy partička mladíků narazí při předjíždění do stromu. Děsivé. Nedávno jsem viděl podobnou nehodu v reálu. Musím říci, že jsem se pak zamýšlel nad svým řízením a držel se předepsané devadesátky,“ přiznává Jan Novotný z Litomyšle. A právě o tento účinek ministerstvu dopravy jde. Ve svitavském okrese jen za letošní rok zemřelo při nehodách deset lidí. „Myslím si, že nová kampaň má smysl a na motoristy zabere. Pokud jsou řidiči svědky nějaké tragické kolize, jedou potom opatrněji a uvědomí si, co auto dokáže a že jim může změnit celý život,“ míní Martin Švancara.
Ministerstvo dopravy chce prostřednictvím drastické reklamy v televizi, rozhlase, na billboardech a internetu změnit krizovou situaci na silnicích. „Osobně si myslím, že kdo ty spoty uvidí a nezanechá to v něm žádný dojem, měl by vrátit řidičák,“ uvedl ministr dopravy Aleš Řebíček. Kampaň potrvá do konce roku 2010 a ústředním heslem je „Nemyslíš – zaplatíš“.