Vedení radnice hledá cesty jak zvýšit bezpečnost podél hlavního tahu do Brna. Před týdnem starosta Martin Kiss dohodl s Ředitelstvím silnic a dálnic úpravy. „Ve spodní části klesání rozdělí ostrůvky komunikaci na dvě části a do Špitálského pole nasměruje motoristy odbočovací pruh,“ popsal vyjednané úpravy starosta Březové.

Únikové pruhy neprošly

Speciální nátěr zdrsňující vozovku a únikové pruhy však Martinu Kissovi neprošly. Odborníci navrhují vyfrézování podélných žlábků přes silnici, které se osvědčily na pětatřicítce pod Hřebečským tunelem na Moravskotřebovsku. „Odvedou vodu a současně zpomalí rychlost automobilů,“ vysvětluje účinek vedoucí svitavského dopravního inspektorátu David Švec.

„Stavební úpravy by určitě zpomalily rychlost,“ naráží starosta Kiss na nedávnou nehodu, kdy kamion zdemoloval garáž u silnice. Právě pravotočivou zatáčku při vjezdu do Březové řidiči podceňují. Středeční havárie cisterny, kdy šofér nepřizpůsobil rychlost stavu vozovky a hmotnosti nákladu, je toho důkazem. „Ostrůvek na úpatí kopce jsme vyloučili, protože by se zmenšil poloměr zatáčky,“ zdůvodňuje David Švec, proč nápad radnice zamítli.
Březovští však mohou počítat se změnou dopravního značení na silnici první třídy a také s místem pro přecházení frekventované komunikace. Sice bez klasické zebry, ale zato osvětlené.

Obchvatu se obyvatelé Březové hned tak nedočkají. Ředitelství silnic a dálnic ČR se stavbou v plánu do roku 2030 nepočítá.