Invalida ze Svitav si nedávno pořídil nový automobil. Využívá ho hlavně k jízdě za lékaři a nákupy. „Krátké popojíždění jsou pro baterii náročné. Nestačí se totiž na krátké vzdálenosti nabít,“ vysvětlil souvislosti Jan Opršál, přijímací technik automobilové společnost, ve které Jiří Konopčík vůz zakoupil.

Závada již po sedmi vteřinách

Dobíjení autobaterie bylo nezbytné a majitel vozu se rozhodl problém řešit. Koupil proto autonabíječku. První pokus však skončil po sedmi vteřinách. „Akumulátor jsem připojil na nový přístroj. Ten po krátkých intervalech spínal a výsledkem byla naopak vybitá baterie,“ říká zklamaný zákazník Jiří Konopčík.

Napotřetí jsme málem vyhořeli

Autonabíječku proto reklamoval. Situace se však opakovala jako přes kopírák. Seriózní prodejce přijal i druhou reklamaci a nabídl třetí kus s vyšší kapacitou. Zklamání se opakovalo i tentokrát. „Že je něco v nepořádku jsem zjistil, když jsem ucítil hořlavý zápach. Jsem rád, že jsem byl blízko. Mohli jsme tehdy vyhořet,“ dodává spotřebitel.

Nešťastnou náhodu připouští prodavač obchodu s autodíly Josef Svítil, který reklamaci přijal: „Případy podobného typu se dějí ojediněle. Řekl bych, že se jedná o jeden přístroj ze sta.“

To, zda vady souvisí s místem výroby, kterým je v tomto případě Čína, těžko soudit. Nicméně autonabíječka, která nyní spolehlivě napájí akumulátor Jiřího Konopčíka, z asijského kontinentu není.

Je nešťastné, že dnešní ekonomická situace nutí zákazníky nakupovat levné zboží z dovozu. Namísto toho, aby podporovali český průmysl.